اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مؤسسه دارالحدیث:

بی‌تفاوتی نسبت به توهین‌ها انسانیت را زیر سئوال می‌برد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث گفت: بی‌تفاوتی افراد نسبت به توهین‌ به اسلام نشان‌دهنده رضایت بوده و انسانیت فرد را زیر سئوال می‌برد.

بی‌تفاوتی نسبت به توهین‌ها انسانیت را زیر سئوال می‌برد

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه آزادی در دینداری افراد مجوز استهزاء دیگران و توهین به آنها نمی‌شود اظهار کرد: اگر انسان حرمت دارد نباید در دینداری مورد تمسخر و توهین قرار بگیرد و دیگری را نیز مورد تمسخر و توهین قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: تیشه بر ریشه خود زدن از مهم‌ترین فواید جسارت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بوده که آمریکا مرتکب آن شده است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث عنوان داشت: بی‌تفاوتی افراد نسبت به توهین‌ به اسلام نشان‌دهنده رضایت بوده و انسانیت فرد را زیر سئوال می‌برد.

وی با اشاره به اقدامات جهان اسلام و دولت‌های مسلمان در برابر توهین‌های دشمنان گفت: روش اول شامل برخوردهای اثباتی بوده که شامل ساخت فیلم کوتاه از مقاطع زندگی پیامبر اکرم(ص) و ترجمه برخی کتب در زمینه شناسایی شخصیت آن حضرت است.

سبحانی‌نیا ادامه داد: به همین منظور حکمت‌نامه پیامبر اکرم(ص) به همت مؤسسه دارالحدیث به زبان‌های زنده دنیا در تیراژ بالا منتشر شده است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری همایش‌های بین‌المللی در زمینه تبیین شخصیت پیامبران با حضور شخصیت‌های برجسته علمی دنیا اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان از دیگر اقدامات در زمینه مقابله با توهین به پیامبر اکرم(ص) است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث مقابله منفی را دومین روش مبارزاتی در زمینه توهین دشمنان به مقدسات اسلام ذکر کرد و افزود: مقابله منفی در اموری مانند قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا و اخراج خفت‌بار سفیران آن کشور و افشای توطئه‌های آنها صورت می‌گیرد.

وی نقد آزادی بیان و دموکراسی آمریکایی از طریق نگارش و چاپ مقالات و کارهای فرهنگی از قبیل کاریکاتور را از دیگر اقدامات در زمینه مقابله منفی با دشمن ذکر کرد.

سبحانی‌نیا یادآور شد: از دشمن جز دشمنی انتظار نمی‌رود بنابراین باید با فرصت‌سازی نیرنگ‌های دشمنان را به خودشان بازگردانیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول