اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16 مهر برگزار می‌شود

راهپیمایی علیه توهین به مقدسات با حضور امام جمعه همدان

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان با دعوت مردم استان در راهپیمایی علیه توهین به مقدسات و همچنین ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اعظم(ص) یکشنبه 16 مهرماه شرکت می‌کند.

راهپیمایی علیه توهین به مقدسات با حضور امام جمعه همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن تقدیر از زحمات چشمگیر نیروی انتظامی و مقایسه آن با دوران طاغوت اظهار کرد: در زمان شاه خائن، پلیس خود عامل ناامنی و ایجاد مشکل در جامعه بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی نیروی انتظامی تأمین کننده امنیت و نظم در جامعه است.

وی افزود: در شرایط کنونی جهان، نیروی انتظامی علاوه بر تأمین امنیت و نظم، با دشمنان داخلی و خارجی در جنگ است، چرا که با افزایش روز‌افزون اطلاعات، فناوری و تکنولوژی پیشرفته به همان اندازه فساد، طغیان و تجاوز نیز افزایش یافته و این وظیفه نیروی انتظامی را خطیرتر می‌کند.

خطیب جمعه همدان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از طرفی کشور با مشکلات داخلی چون گرانی و آشوب ارز و طلا دست و پنجه نرم می‌کند و از طرف دیگر با تحریم خارجی روبرو است، اما در این میان نباید کارشکنی‌‌های داخلی را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: در این شرایط تنها دولت مقصر نیست، بلکه دست‌های پلیدی در کار است که می‌خواهند بازار را آشفته کنند و در این میان اقتصاد مقاومتی، صرفه‌جویی و جلوگیری از تشریفات و تجملات می‌تواند تا حد زیادی مشکلات را حل کند.

محمدی دلیل تمام مشکلات را بی‌دینی عنوان کرد و افزود: دین پادزهر تمام زهرهای عالم است و اگر دین‌داری محور اصلی زندگی انسان‌ها قرار گیرد، تمام مشکلات حل می‌شود.

وی تصریح کرد: در این میان البته ضعیف عمل می‌شود و باید محتکاران را در ملاء عام مجازات کند، مردم نیز صرفه‌جویی کرده و بیش از احتیاجات ملزم زندگی خود خرج نکرده و از اسراف دوری کنند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراضات مردمی علیه ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اعظم (ص) افزود: در اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در روز یکشنبه 16 مهرماه راهپیمایی با شعار «لبیک یا رسول‌الله(ص)» در همدان از میدان امام(ره) آغاز و تا میدان امام زاده عبدالله(س) برپا می‌شود.

وی سپس با بیان این که هر ساله از طرف دولت بودجه‌ای به حوزه‌های علمیه اختصاص می‌یافت، اما متأسفانه به دلیل مشکلات مالی امسال این بودجه به کلی قطع شد، ادامه داد: اگر می‌خواهیم دین داشته باشیم باید روحانی خوب تربیت کنیم و امروز یکی از واجبات، تربیت روحانیون ارزشمند برای اسلام و متناسب با امروز است.

محمدی تصریح کرد: خیرین سالانه میلیون‌ها تومان را صرف احداث مدرسه می‌کنند اما یک ریال به حوزه‌های علمیه کمک نمی‌شود، در حالی که تمام جامعه و دستگاه‌های دولتی و خصوصی نیازمند روحانیت هستند.

وی در پایان گفت: ثروتمندان جامعه بخشی از ثروت خود را به حوزه‌های علمیه بدهند تا به موجب آن دین خداوند هدایت شود و واقفین نیز با وقف خود حوزه‌های علمیه را یاری کنند.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول