اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان:

تغییر رفتار انسان‌ها برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: الگوسازی برای تغییر در رفتار انسان‌ها به ویژه از طریق ارائه اصول آموزشی برای کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای و ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها ضروری است.

تغییر رفتار انسان‌ها برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در مورد طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده حدود 90 درصد از علل وقوع حوادث رانندگی، عامل انسانی است، افزود: شاه‌کلید و راه‌حل اصلی مشکلات به رفتار انسان‌ها باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: این جنبه دگرگون نمی‌شود، مگر اینکه اصل آموزش ایمنی و ترافیک، مداوم و نهادینه شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: با آموزش بهینه در سنین کودکی به لحاظ اهمیت تأثیرپذیری آموزش در سنین پایین، می‌توان به جایگاه مطلوب رسید.

وی افزود: حدود 30 درصد از عابران کشته شده ناشی از تصادفات رانندگی در سن کمتر از 18 سال (سن مدرسه) هستند که این افراد به دلیل عدم آگاهی و آشنایی کافی از خطرات ترافیکی، بیشتر از دیگر کاربران جاده‌ای در معرض خطر قرار دارند.

جمالی‌نژاد گفت: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها از سال 1381 به طور رسمی در تعدادی از استان‌های کشور به اجرا در آمد.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح با هدف ایجاد شرایط ایمن، بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات عابران پیاده به ویژه دانش آموزان است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: اجرای این طرح به عنوان یکی از رویکردهای مهم با انجام اقدامات آموزشی و علمی مختلف با استفاده از روش‌های متنوع و جذاب، تهیه و توزیع لوازم و محصولات آموزشی و کمک آموزشی، بسته‌های فرهنگی و تجهیزات ایمنی آغاز شده است.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول