اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه استان اردبیل:

مسئولان در ایمن‌سازی جاده اصلی اردبیل کوتاهی نکنند

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه استان اردبیل از مسئولان راه و ترابری و حمل و نقل و پایانه‌های استان خواست نسبت به ایمن‌سازی جاده اصلی اردبیل – سرچم به عنوان شاه‌راه ارتباطی اردبیل کوتاهی نکنند.

مسئولان در ایمن‌سازی جاده اصلی اردبیل کوتاهی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معراج ظهیری ظهر امروز در همایش تجلیل از رانندگان برتر برون شهری اردبیل اظهار داشت: با افتتاح جاده اردبیل ـ سرچم انتظار داریم بار ترافیکی منطقه از این مسیر اتفاق بیفتد اما به دلیل ناامن بودن آن رانندگان کمتری مایل به تردد از این مسیر هستند که از مسئولان انتظار داریم با ایمن‌سازی این جاده ترددی روان را در سرچم شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 78 نقطه حادثه‌خیز در استان احصا شده بود افزود: 34 نقطه با نصب تابلو‌ها، ایمن‌سازی، ایجاد روشنایی و نیوجرسی اصلاح شد و 43 نقطه حادثه‌خیز هنوز هم نیازمند اصلاح و کار کارشناسی است.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه امسال 7.5 میلیون نفر مسافر وارد استان اردبیل شده و در جاده‌ها تردد کردند، ابراز داشت: علیرغم این افزایش مسافرت‌ها در حمل و نقل جاده‌ای تصادف سنگینی را شاهد نبودیم و اکثر تلفات در جاده‌های روستایی است.

وی کاهش 14 درصدی تصادفات فوتی و 34 درصدی تصادفات جرحی و مصدومین را نیز یادآور شد و گفت: در شش ماه اول امسال نیز موفق شدیم در کاهش تصادفات فوتی و جرحی موفق عمل کنیم که این امر به دلیل فعالیت‌های مجدانه رانندگان برون شهری است.

این مسئول افزایش تعداد خودروها به میزان جمعیت در کشور را اجتناب‌ناپذیر خواند و ابراز داشت: خودرو هیچگاه جایگاه خود را در بین مردم از دست نخواهد داد اما ما رانندگان می‌توانیم با رعایت اصول ایمنی این وسیله را به ابزاری برای رسیدن به مقصد به طور سالم و صحیح تبدیل کنیم.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل بیان داشت: با توجه به افزایش تلفات جاده‌ای در کشور و بغرنج بودن ترافیک به یک بسیج همگانی نیاز است تا با ارائه آموزش‌های لازم بتوان مردم را به استفاده صحیح از این وسیله ترغیب کرد.

وی آموزش را یکی از مقوله‌های مهم در کاهش تلفات جاده‌های اعلام کرد و گفت: اصلاح رفتارهای راننده، اصلاح برخوردهای ترافیکی و... می‌تواند در کاهش حوادث جاده‌ای نقش اساسی ایفا کند.

ظهیری به نظر کارشناسان مبنی بر اینکه 70 درصد تصادفات مربوط به عامل انسانی است، افزود: خوب راندن هنر اکتسابی است که عدم توجه به آن سبب ایجاد مشکلات جبران‌ناپذیر می‌شود.

وی افزود: رانندگی در جاده‌ها و بزرگراه‌ها دارای شرایط خاصی است که رعایت این شرایط و قوانین می‌تواند رانندگان ما را سالم به مقصد برساند.

این مسئول راه را یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه اقتصاد هر منطقه اعلام کرد و گفت: ما امروز برای رسیدن به اهداف خود با جاده سر و کار داریم که بهتر است عاقلانه و منصفانه با آن رفتار کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول