اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس:

مجلس محلی به دنبال اصلاح روند تدوین و تصویب قوانین است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس محلی می‏کوشد تا روند تدوین و تصویب قوانین از پایین به بالا باشد و خود مردم در قانون‏گذاری دخیل شوند.

مجلس محلی به دنبال اصلاح روند تدوین و تصویب قوانین است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‏رضا خسروی ظهر امروز در نخستین گردهمایی «هم‏گرایی، هم‏اندیشی، توسعه و آبادانی شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر» که با حضور فرماندار شهرستان سمنان، رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان، شمار زیادی از مردم، مسئولان، صاحب‏نظران و کارشناسان بخش‏های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... در سالن ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: با فعالیت مجلس محلی که در حقیقت مجمعی مشورتی محسوب می‏شود، بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر و توابع این دو شهرستان، توسط خود مردم و نمایندگان آنها پیگیری و برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایجاد مجلس محلی در این دو شهرستان می‏تواند به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود تا مردم در دیگر نقاط کشور نیز مشکلات موجود را ریشه‏یابی و برطرف کنند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای صحیح چنین طرح و ایده مهمی نیازمند صرف زمان زیادی برای بررسی دقیق و رسیدن به نتیجه مناسب است.

خسروی بیان کرد: مجلس محلی به عنوان یکی از مهم‏ترین و اساسی‏ترین کارهای پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در برنامه کاری ما قرار دارد و برای اجرای این طرح تاکنون هزاران نفرساعت وقت صرف و نشست‏های کارشناسی زیادی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: به حول و قوه الهی، حدود یک ماه است که از آغاز به کار این مجلس و تشکیل کمیسیون‏های 12‌گانه آن می‏گذرد و این مجمع به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرده است.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر حدود شش ماه است که جلسات کمیسیون‏های مجلس محلی به صورت مداوم در حال برگزاری است و عملکرد و بازخورد بسیار خوبی داشته است.

خسروی بیان کرد: هم‏اکنون توسط یک گروه از نخبگان شهر در حال بررسی هستیم تا چگونه نمایندگان و نخبگان قشرهای مردم از جای جای شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر، از دورترین تا نزدیک‏ترین روستاها، شهرها و بخش‏های مختلف در کمیته‏های این مجمع بزرگ سازماندهی شوند.

وی گفت: با یاری خدای بزرگ، ساختار اصلی مجلس محلی چیده شده و مسئولان کمیسیون‏ها از نخبگان و مؤثران هر دو شهرستان سمنان و مهدیشهر پیش‏بینی شده و آغاز به کار کرده‏اند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: امید است تا در کمترین زمان ممکن، کمیته‏های زیرمجموعه نیز تشکیل و حوزه اختیارات و شرح وظایف هر کدام از بخش‏ها تدوین شود.

خسروی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «قانون باید کارآمد، روزآمد، شفاف، معطوف به نیازهای عمومی و تأمین‏کننده منافع ملی باشد»، اظهار داشت: وظیفه مجلس محلی در حقیقت تسهیل شرایط برای رسیدن به این نیازهاست.

وی گفت: معظم‏له در جای دیگری می‏فرمایند که «در ادارات دولتی قوانین دست و پاگیری که در مجالس غیرقانونی رژیم سابق به تصویب رسیده و موجب تعویق و یا تعطیل امور شده و می‏شود و جامعه را به تنگ آورده است، به طور انقلابی لغو کنید» و مجلس محلی نیز می‏کوشد تا روند تدوین و تصویب قوانین از پایین به بالا باشد و خود مردم در قانون‏گذاری دخیل شوند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول