اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید حذف شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز بر تحکیم زیرساخت‌ها، فراهم کردن زمینه تولید برای صنعتگران، برداشتن قوانین دست و پاگیر برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران و نیز پرهیز از اسراف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به بجنورد، گفت: مهم‌ترین هدف دشمن از طرح نقشه‌ها و توطئه‌های فراوان از پس از پیروزی انقلاب تاکنون، ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم و ایجاد اختلاف میان مردم و دولت است.

وی تأکید کرد: استکبار با تحریم‌های اقتصادی که این روز‌ها بر آن مانور زیادی می‌دهد و گرانی‌های اخیر تلاش می‌کند یأس و ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم به نظام را القا کند.

خطیب جمعه اهواز راه حل گذر از این بحران‌ها را همراهی و همدلی مسئولان و سران سه قوه با یکدیگر و همراهی مردم با دولت عنوان کرد و افزود: با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات و تنگنا‌ها شاخص‌های جهانی حکایت از پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه علم و فناوری دارد.

* روسیاهی برای منافقین و آمریکا

امام جمعه اهواز همچنین به 23 مهر سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی به دست منافقین در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این روحانی جلیل القدر ملجاء و ماءوای شیعیان بود و منافقان کوردل با شهادت این فرد عالم، جنایت دیگری در کارنامه سیاه خود ثبت کردند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام آمریکا برای خارج کردن گروهک منافقین از لیست تروریست‌ها، گفت: این اقدام استکبار، روسیاهی برای منافقینی است که با وجود خوش خدمتی به آمریکا، از این لیست حذف شدند.

حسن‌زاده افزود: این اقدام آمریکا نشان داد که تمام شعارهای آن‌ها درباره حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و... شعارهای فریبنده‌ای بیش نیست.

این مسئول متذکر شد: منافقین که دستشان به خون 12 هزار نفر بی‌گناه تاکنون آلوده شده، از لیست تروریست‌های جهان خارج شدند و این رسوایی و روسیاهی بزرگی برای آمریکا و منافقین کوردل است.

* ترویج ازدواج آسان

خطیب جمعه اهواز در بخش دیگری از بیانات خود به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: امروز خانواده‌ها باید با تأسی به این دو بزرگوار در برگزاری ازدواج‌های ساده همت کنند.

وی با بیان اینکه برخی تشریفات باعث بالا رفتن سن ازدواج جوانان شده، چشم و همچشمی، تشریفات برگزاری جشن ازدواج، مسائل فرهنگی، اشتغال را از جمله این عوامل عنوان کرد.

حسن‌زاده تأکید کرد: اقتدا به مولایمان علی (ع) و بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) برای مؤمنان در امر ازدواج زیبنده است.

* علی بن مهزیار؛ چشم و چراغ اهواز

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع) در آخرین روز ماه ذی القعده، از علی بن مهزیار اهوازی به عنوان یکی از اصحاب خاص آن حضرت یاد کرد و گفت: بارگاه علی بن مهزیار چشم و چراغ اهواز و استان خوزستان است.

وی تصریح کرد: علی بن مهزیار اهوازی دوران سه امام را درک کرد و به دلیل عظمت و جلالتی که داشت مورد توجه خاص امام جواد (ع) بود.

حسن‌زاده با اشاره به 25 ذی القعده و روز خروج رسول خدا از مدینه به سمت مکه برای حجه الوداع، گفت: از امروز 20 مهرماه، حرکت کاروان‌های خوزستان به سمت سرزمین وحی برای انجام مناسک حج آغاز شده است.

وی به زائران خانه خدا و خانواده آن‌ها توصیه کرد: در مراسم بدرقه و استقبال از حاجیان، شئون متناسب با حج را رعایت کنند و به گونه‌ای عمل نمایند که متناسب و شایسته زائران این سفر معنوی باشد.

* پیوند اولیا و مربیان

خطیب جمعه اهواز با اشاره به 24 مهر روز پیوند اولیا و مربیان، از خانواده و مدرسه به عنوان دو نهاد بسیار موثر در شکل گیری شخصیت کودکان یاد کرد و گفت: هر چه پیوند میان این دو مستحکم‌تر و ارتباط خوبی میان آن‌ها برقرار باشد، فرایند شکل گیری شخصیت کودک بهتر انجام می‌شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: خانه و مدرسه زمانی می‌توانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به نحو شایسته‌ای انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت ایفا کنند.

وی یادآور شد: آموزش به خانواده‌ها به منظور آشنا ساختن آنان با اصول برخوردهای تربیتی و نیز ایجاد زمینه‌های لازم برای مشاوره خانواده است که می‌تواند پیش زمینه‌ای برای رشد خانواده‌ها و همسویی آنان با نظام آموزشی و پرورشی باشد.

* رژیم صهیونیستی؛ یک قدم تا پایان

امام جمعه موقت اهواز همچنین نفوذ پهپاد، هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین حزب‌الله به قلب سرزمین‌های اشغالی را تبریک گفت.

حسن‌زاده با اشاره به نفوذ این هواپیمای جاسوسی به سرزمین‌های اشغالی تا نزدیکی سایت هسته‌ای رژیم صهیونیستی اظهار داشت: افسانه شکست ناپذیری رژیم اسرائیل که پیش از این در جنگ‌های 22 روزه و 33 روزه متزلزل شده بود، بدین ترتیب بار دیگر در هم شکست و این رژیم یک قدم دیگر تا نابودی نزدیک شد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول