اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی استان‌ها:

بازنگری قوانین شوراها مستلزم ادله کافی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بازنگری و اصلاح قوانین شوراها مستلزم وجود ادله کافی و قوانین جایگزین است.

بازنگری قوانین شوراها مستلزم ادله کافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مهدی چمران عصر امروز در چهاردهمین گردهمایی رؤسای شوراهای اسلامی کشور در سنندج، اظهار کرد: انسان‌ها بر حسب عادت خواهان گسترش حوزه مسئولیت خود هستند، اما فلسفه وجودی شوراها کمک به دولت و حاکمیت است.

وی افزود: شوراها به عنوان نمایندگان مردم بخشی از کار دولت را با برعهده گرفتن بخشی از حوزه‌های مسئولیتی حاکمیت انجام می‌دهند.

چمران با اشاره به اینکه مسئولیت‌های بزرگ توسط دولت و در مجلس تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: شورا با مشکلات فراوان پا به عرصه وجود گذاشت و تصویب قانون شهرداری‌ها در سال 1361 برای خودکفایی و ایجاد درآمد تصویب شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها قانون شهرداری‌ها را یکی از محکم‌ترین قانون‌ها اعلام کرد و گفت: اصلاح قوانین شورا باید با دلایل کافی و پیشنهاد قابل قبول قانون جایگزین شود.

چمران اصل مهم خدمت‌گذاری را یادآور شد و گفت: شوراها ثابت کرده‌اند که همواره از زمان تشکیل آن خدمت‌گذار مردم بوده‌اند که وجود 180 هزار عضو شورا در دوره جدید شوراها و 110 هزار عضو شورا در دوره قبلی بیانگر این ادعاست.

وی بر وحدت، همبستگی و انسجام شوراهای کشور در راستای ایجاد تعامل و همدلی میان مردم و دولت تاکید کرد و گفت: نسبت میان شورای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین نسبت‌هایی است که تحلیل درست و شایسته آن می‌تواند نتایج پربار و پربرکتی را به همراه داشته باشد، این نسبت چه در مقام نظر و چه در مقام عمل باید به گونه‌ای تعریف شود که موجب هم‌افزایی شود.

چمران تصریح کرد: اعضای شوراهای کلان -مثلاً شهر سنندج- برای اینکه از مسائل و مشکلات محلات اطلاع پیدا کنند، باید با کمک از شورایارها یا ائمه جمعه نیازهای محلات را جدی‌تر، ریزتر و دقیق‌تر دریابند.

به گفته وی حتی موضوع بودجه‌ریزی کشور را با این روش و با کمک مردم و نمایندگان شورای مردم نیز می‌توان بهبود بخشید.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: کوچک انگاشتن و فشار آوردن به شوراها موجب می‌شود افراد توانمند به سوی کاندیداتوری در انتخاب شوراها نروند چیزی که در حال حاضر در شهرهای اقماری تهران وجود دارد که گاهی افرادی با صلاحیت پایین کاندیدای شورای شهر می‌شوند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

چمران بر ضرورت حضور نخبگان در انتخابات شوراها تاکید کرد و گفت: باید زمینه لازم و شرایط و فضای کافی برای حضور جوانان و نخبگان را در راستای رسیدن به اهداف شوراها فراهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه‌های دشمن در راستای توهین به مقدسات اسلامی اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی دشمنان را به خطر انداخته و بر این اساس به دنبال توهین به مقدسات ما هستند.

چمران خواستار وحدت و انسجام و همدلی میان شوراهای شهر و روستاها برای مقابله با این توهین‌های دشمن شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول