اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بومی محلی:

ترویج بازی‌های سنتی و بومی ارزش‌های اسلامی را احیا می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی، ترویج ورزش‌های سنتی را احیای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی دانست.

ترویج بازی‌های سنتی و بومی ارزش‌های اسلامی را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز مجمع انتخاباتی هیئت ورزشی‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل امور ورزش و جوانان این استان، رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی عشایری کشور و رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان‌های این استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی جعفری به تغییر ساختارهای وزارت ورزش و جوانان در طول چند سال اخیر اشاره و اظهار کرد: با تغییرات صورت گرفته و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، ورزش‌های سنتی کشور به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی، گسترش و ترویج ورزش‌های سنتی را احیاء فرهنگ و ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های این رشته ورزشی رویکرد علمی در این رشته نیز بیشتر است.

جعفری هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای احیای ورزش بومی محلی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این طرح در سطح مدارس و دانشگاه‌ها از اولویت بالایی برخوردار هستند که باید همکاری بیشتری با این فدراسیون داشته باشند.

 وی اذعان کرد: ورزش بومی محلی مختص روستاها و عشایر نبوده بلکه ضرورت ورزش‌های بومی محلی نیاز شهر بوده که لازم است که جهت آشنایی و اجرای بازی‌های فیزیکی اقدامات لازم در شهرها صورت گیرد.

این مسئول احیا و تکامل ورزش سنتی را دوران کودکی دانست و خاطرنشان کرد: اصالت ورزش بومی محلی به روستاها برمی‌گردد که برای نهادینه کردن آن در شهرها تعامل و همت دستگاه‌ها را نیاز دارد.

 جعفری اصالت فرهنگی و بهنجار کردن رفتار فرزندان را از عمده ویژگی‌های این ورزش ذکر کرد و گفت: با توجه و عنایت ویژه رهبری به این ورزش و با تعامل و ارائه برنامه نمایندگان دولت در چارچوب قانون برنامه بودجه کشور، توجه ویژه‌ای به این ورزش باید شود.  

جعفری گفت: از تمامی ظرفیت‌ها در سطح استان‌ها و کشور برای پیشرفت ورزش بومی محلی استفاده خواهم کرد.

در این جلسه کاندیدهای مجمع انتخاباتی این رشته هر کدام به ارائه برنامه‌های خود پرداختند که در این بین رحمان همت‌پور با 19 رای به عنوان رئیس هیئت ورزش‌های بومی محلی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

حجت‌الاسلام جواد خاضع نیز در ادامه کمبود امکانات ورزشی در روستاها و مناطق عشایری را از عمده مشکلات برشمرد و گفت: با توجه به این‌که مردم غیور و سلحشور عشایر نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت آن داشته‌اند ولی میزان خدمات ارائه شده به آنان رضایت‌بخش نبوده است.

مدیرکل امور ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد احیاء و گسترش ورزش‌های بومی محلی را نوعی فرهنگ‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های با رویکرد فرهنگی باید نسبت به بازی‌های بومی محلی دغدغه داشته باشند که توجه به این امر نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی را به دنبال دارد.

خاضع به خدمات ارزشمند دولت نهم و دهم به امر ورزش اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در طول چند سال گذشته نیاز است که ورزش بومی محلی بیشتر مورد توجه و عنایت مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول