اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

توزیع رایگان 2 هزار لیتر نهاده‌های دامی بین دامداران درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان از توزیع 2 هزار لیتر انواع نهاده‌های دامی و سموم بین دامداران درمیان به منظور کاهش اثرات خشکسالی خبر داد.

توزیع رایگان 2 هزار لیتر نهاده‌های دامی بین دامداران درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در بازدید از اداره دامپزشکی شهرستان درمیان اظهار کرد: شبکه دامپزشکی به عنوان خط مقدم نظام سلامت با انجام فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه خود در مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و نظارت بر بهداشت مواد غذایی، کنترل اماکن پرورش دام و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نقش انکار‌ناپذیری را در تامین سلامت غذایی و بهداشت جامعه بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه صنعت پرورش طیور شهرستان درمیان از مهم‌ترین صنایع اشتغال‌زا و تولیدی شهرستان است، بر لزوم ارائه خدمات بهداشتی به پرورش‌دهندگان طیور و پیاده‌سازی سیاست‌های کنترل بهداشتی طیور در درمیان تاکید کرد.

فرماندار درمیان با اشاره به نقش دامپزشکی در مقابله با حوادث غیرمترقبه از توزیع رایگان 2 هزار لیتر انواع نهاده‌های دامی و سموم و 190 کیلوگرم مکمل‌های درمانی در بین دامداران درمیان به منظور کاهش اثرات خشکسالی خبر داد.

براتی افزود: در حال حاضر 162 هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان درمیان وجود دارد که سالانه شش نوبت در مقابل بیماری‌های مختلف واکسینه می‌شوند.

وی، تعداد واحدهای پرورش طیور شهرستان را 300 واحد اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست امسال بیش از 2 میلیون و 519 هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور شهرستان درمیان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول