اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس خبر داد

صدور فقط 53 پروانه ساخت در شهر ورزقان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: فقط 53 پروانه ساخت در شهر ورزقان برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی صادر شده است.

صدور فقط 53 پروانه ساخت در شهر ورزقان

الله‌وردی دهقان امروز در گفت‌و گو با فارس در ورزقان اظهار کرد: این آمار برای یک‌هزار و 500 واحدی که در خود شهر ورزقان باید احداث و یا تعمیر شود نه تنها آمار جالبی نیست بلکه ضعیف نیز محسوب می‌شود.  نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس افزود: ساخت و ساز در این شهر با 45 تا 50 روز تاخیر آغاز شده که آن هم عمدتاً با همت و تلاش خود مردم صورت گرفته است.

وی با اشاره به 814 واحد احداثی در شهر ورزقان گفت: این تعداد باید تا آغاز فصل سرما احداث شده و در کنار آن باید بیش از 700 واحد نیز تعمیر و برای سکونت دام مناسب‌سازی شود.

دهقان با تاکید بر آغاز فصل سرما و بارش‌های صورت گرفته در منطقه تصریح کرد: با توجه به بارش‌هایی که در روستاها و شهر ورزقان از دیروز شده، تماس‌ها و درخواست‌های مکرری از سوی مردم برای انجام تدابیر لازم صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس خواستار اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان شد و نسبت به آغاز فصل سرما، نبود سرپناه مناسب برای مردم و احشام، جوابگو نبودن چادرها هشدار داد.

وی گفت: دیگر چادرهای توزیعی نمی‌تواند به عنوان مأمنی امن برای آسیب‌دیدگان مناسب باشد و باید به فکر سرپناهی مناسب برای آسیب‌دیدگان بود.

قبلاً نیز فرماندار ورزقان در پاسخ به پرسش فارس در رابطه با اقدامات صورت گرفته در شهر ورزقان، از پرداخت وام‌های تعمیری به 500 واحد در این شهر خبر داده بود.

محرم فروغی، تشکیل یک‌هزار و 520 پرونده در بخش شهری ورزقان به منظور بازسازی را از دیگر اقدامات عنوان کرده و گفته بود که در شهر ورزقان خود مردم اهتمام به ساخت و ساز کرده‌اند.

به نظر می‌رسد با توجه به وجود نزدیک به 800 واحدی که کلاً تخریب شده است و باید از نو احداث شوند، آمار ارائه شده رقم مناسبی نیست و عملاً از صورت نگرفتن کار عملی در این شهر حکایت دارد.

امید است مسئولان بنیاد مسکن و سایر ارگان‌های مرتبط در کنار توجه به تمام بخش‌های آسیب‌دیده در زلزله 21 مرداد نیم نگاهی هم به شهرها داشته باشند. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول