اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی زنجان:

206 تن عسل در زنجان تولید شده است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال جاری بیش از 206 تن عسل در این شهرستان تولید شده است.

206 تن عسل در زنجان تولید شده است

قدرت‌الله سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل همزمان با سراسر کشور در شهرستان زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان زنجان به مدت یک هفته انجام شد، خاطر‌نشان کرد: این اقدام توسط اداره امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه بر اساس آمارگیری زنبور عسل در این شهرستان 26 هزار و 87 کلنی زنبور شمارش شده است، اضافه کرد: از این تعداد کندو حدود 206 تن عسل تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی عسل تولید شده در شهرستان زنجان 25 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: براساس آمارگیری سال جاری در مجموع 483 زنبوردار در شهرستان زنجان وجود دارد.

سلیمانی یادآور شد: در حال حاضر برای 63 نفر به صورت مستقیم و 420 نفر به صورت غیر مستقیم از طریق زنبورداری در شهرستان زنجان اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با وجود نامساعد بودن وضعیت جوی استان و شیوع برخی از بیماری‌ها تعداد کندوهای شمارش شده شهرستان زنجان نسبت به سال گذشته تغییر قابل محسوسی از نظر کلنی‌ها نداشته است، ادامه داد: زنجان همچون سال‌های گذشته و به صورت متوالی رتبه نخست تولید عسل را در استان کسب کرده است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول