اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تولید سالانه 8 هزار تن عسل در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: 10 هزار و 77 زنبوردار سالانه بیش از هشت هزار تن عسل تولید می‌کنند و پس از فرآوری و بسته‌بندی علاوه بر بازارهای داخلی بخشی را نیز به خارج از کشور صادر می‌کنند.

تولید سالانه 8 هزار تن عسل در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غفور عبداللهی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل همزمان با سراسر کشور، از امروز شنبه اول مهرماه به مدت شش روز در این استان خبر داد.

وی با اشاره به تعداد کلنی‌های مدرن و سنتی زنبور عسل در استان اظهار کرد: براساس آمار سال 89، حدود 607 هزار کندوی مدرن و 237 هزار کندوی بومی در سطح استان پرورش داده می‌شود که همکاری بهره‌برداران با آمارگیران اعزامی از سوی سازمان جهادکشاورزی، دقت و صحت اطلاعات بدست آمده را ارتقا داده و مدیران را در تصمیم‌گیری بهتر یاری خواهد داد.

عبداللهی با بیان اینکه در این آمارگیری 88 نفر در قالب 44 اکیپ در طول این مدت در سطح شهرستان‌ها اقدام به سرشماری کلنی‌ها در زنبورستان‌ها خواهند کرد، افزود: این امر با هدف ایجاد بستری مناسب برای تولیدکنندگان محصول عسل و توسعه‌دهی به این صنعت در استان با توجه به ظرفیت‌های موجود در آذربایجان‌شرقی از نظر تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی است.

وی ادامه داد: تلاش بر این است تا با همکاری و تعامل بیش از پیش با بهره‌برداران و تشکل‌های صنفی این صنعت، اطلاعات آماری دقیق از امر سرشماری حاصل آید تا برنامه‌ریزی‌های آتی از دقت و صحت بالایی برخوردار شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، در ادامه از زنبورداران استان خواست در طول مدت آمارگیری از جابه‌جایی و کوچ کلنی‌ها جداً خودداری کنند تا اطلاعات بدست آمده در این آمارگیری دقیق و در مدت زمان تعیین شده به اتمام برسد.

وی گفت: در استان آذربایجان‌شرقی، 10 هزار و 77 زنبوردار، سالانه بیش از هشت هزار تن عسل تولید و پس از فرآوری و بسته‌بندی علاوه بر بازارهای داخلی بخشی را نیز به خارج از کشور صادر می‌کنند. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول