اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو اتحادیه زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد:

چشم‌انداز روشنی برای عسل دنا قابل تصور نیست

خبرگزاری فارس: مدرس زنبورداری و عضو اتحادیه زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وضعیت کنونی و بی‌توجهی مسئولان به زنبورداری در این استان چشم‌انداز روشنی برای عسل دنا قابل تصور نیست.

چشم‌انداز روشنی برای عسل دنا قابل تصور نیست

سید ابوالفتح قاسمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: عسل کوه دنا یکی از با کیفیت‌ترین عسل‌های نواحی مختلف ایران بوده که باید برای حفظ اصالت آن بیش از پیش بکوشیم.

این عضو اتحادیه زنبورداران در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در استان ما متأسفانه توجهی به این ظرفیت بزرگ نمی‌شود و در آینده با چنین رویکردی خبرهای ناخوشایند از عسل کوه دنا خواهیم شنید.

قاسمیان عنوان کرد: در برخی از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عسلی با عنوان عسل دنا به گردشگران و مسافران ارائه می‌شود که چیزی جز بدنامی برای این فرآورده باقی نمی‌گذارد.

این مدرس زنبورداری در مراکز علمی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای مثال در آبشار شهر یاسوج فروشگاهی با عنوان عسل دنا برای ارائه عسل طبیعی بنا نهاده شده که به وظیفه خود عمل نکرده و با وارد کردن عسل غیر بومی و کیفیت پایین با نام عسل دنا بازی می‌کند و این‌گونه همه زحمات زنبورداران و تهیه‌کنندگان عسل بر باد می‌رود.

این تولیدکننده عسل در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نظارتی بر فروش و عرضه عسل در استان ما نمی‌شود، تصریح کرد: چرا باید مسئولان در تجارت و بازرگانی و تعزیرات دست روی دست بگذارند تا یکی از اعتبارات تولیدی این استان لطمه ببیند.

قاسمیان ادامه داد: تسهیلاتی که برای بخش زنبورداری در نظر گرفته شده به هیچ وجه تناسبی با آن ندارد چرا که با 5 و یا 10 میلیون تومان نمی‌توان در کار زنبورداری موفق بود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول