اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نیر:

نیر رتبه چهارم استانی تولید عسل را دارد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: نیر در تولید محصول عسل و از نظر راندمان تولید رتبه چهارم استانی را به خود اختصاص داده است.

نیر رتبه چهارم استانی تولید عسل را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول حمزه‌ای ظهر امروز در جلسه کار گروه کشاورزی شهرستان نیر اظهار داشت: شهرستان نیر قابلیت ممتاز کشاورزی در استان اردبیل است که تولید سالانه 20 کیلوگرم عسل در هر کندو مبین این قابلیت است.

وی با بیان اینکه بخش‌های مهم کشاورزی و تولیدی شهرستان نیر حمایت خواهد شد، افزود: حرفه زنبورداری در این شهرستان با اعطای تسهیلات ویژه حمایت می‌شود.    

حمزه‌ای بیان داشت: در این طرح با هدف افزایش عملکرد و توسعه شغل زنبورداری از محل طرح توسعه کشاورزی حداکثر تا 300 میلیون ریال برای ایجاد شغل و افزایش درآمد و توسعه زنبورداران به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

این مسئول به پیش‌بینی تولید 95 تن عسل در شهرستان نیر در سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان تولید نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی تعداد کندوهای زنبور عسل شهرستان نیر را 4 هزار و 500 فقره ذکر کرد و افزود: امسال به دلیل بارندگی مناسب و افزایش پوشش گیاهی تولید عسل افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر تصریح کرد: هم اکنون 121 نفر در حرفه زنبورداری این شهرستان شاغل هستند.

وی یادآور شد: 30 هزار و 680 کندو از استان‌های همجوار به ویژه استان گیلان به نیر آورده شده و به تعداد 70 نفر مجوز اسکان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمزه ای میانگین تولید کندو در شهرستان نیر را 20 کیلوگرم و میانگین تولید استانی را 21 کیلوگرم ذکر کرد و اظهار داشت: این شهرستان از نظر تولید عسل رتبه چهارم استانی و از نظر تولید کندوی بومی رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول