اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک - 247

گوردون واین: نمایش‌های امسال با استانداردهای بین‌المللی مطابق بود

خبرگزاری فارس: رئیس خانه تئاتر فرانکفورت در کارگاه معرفی ساختار تولید تئاتر کودک و نوجوان در آلمان نمایش‌های امسال جشنواره را مطابق با استانداردهای بین‌المللی دانست.

گوردون واین: نمایش‌های امسال با استانداردهای بین‌المللی مطابق بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، گوردون واین در کارگاه معرفی ساختار تولید تئاتر کودک و نوجوان در آلمان اظهار کرد: ما در آلمان با 150 ملیت در ارتباط هستیم که ایران یکی از این ملیت‌هاست.

وی تصریح کرد: در آلمان جشنواره‌های زیادی برگزار می‌کنیم که یکی از این‌ها ملی و مابقی همه بین‌المللی هستند که در این جشنواره از پنج گروه نوجوان و پنج گروه کودک با سطح خوب دعوت می‌شود و از کشورهای دیگر نیز گروه‌هایی به جشنواره می‌آیند که در مجموع بهترین کارها را انجام می‌دهند.

رئیس خانه تئاتر فرانکفورت با ابراز رضایت از ارتباط بین ایران و آلمان در زمینه تئاتر خاطرنشان کرد: همه ما اهالی هنر و تئاتر به تبادل اطلاعات نیاز داریم که حضور کنونی بنده در جشنواره همدان نیز به علت همین ارتباط بوده است.

وی با اشاره به جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: امسال کارهای حاضر در جشنواره با استانداردهای بین‌المللی مطابق بود و در این میان نمایش «هزار درنا» را به آلمان دعوت می‌کنم زیرا از سطح بالاتری برخوردار بود.

واین از برگزاری سمینار کارگردانی در آلمان خبر داد و گفت: در این سمینار که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود از کارگردانان ایرانی نیز دعوت می‌شود در این سمینار حضور یابند زیرا موجب ارتباطات بیشتری می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران و آلمان از لحاظ فرهنگی به هم نزدیک هستند، خاطرنشان کرد: ما کشور ایران را به لحاظ مطابقت‌هایی که با اروپا دارد، در سطح کشورهای اروپایی می‌دانیم و درک این زیبایی شناختی‌های بین ایران و آلمان برای من راحت است.

رئیس خانه تئاتر فرانکفورت با بیان اینکه در سال 50 درصد اجراهای آلمان ویژه نوجوانان برگزار می‌شود، افزود: در آلمان نمادهایی برای نمایش نوجوانان ساخته می‌شود و بدون هماهنگی با کلاس درس به شکل ناگهانی وارد کلاس درس آنها می‌شویم که این کار هرچند کوتاه موجب شادی و نشاط می‌شود و یا آموزش‌هایی را برای آنها به دنبال دارد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول