اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

نمین مستعد توسعه مراکز دانشگاهی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نمین مستعد برای توسعه فضاهای علمی و دانشگاهی است چراکه پیشینه این شهرستان گویای توجه به حوزه فرهنگی و آموزشی است.

نمین مستعد توسعه مراکز دانشگاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرستان نمین اظهار داشت: این شهرستان با قدمت و سابقه طولانی از لحاظ فرهنگی و آموزشی باید به قطب تحصیلات دانشگاهی و توسعه مراکز علمی در استان تبدیل شود که در این زمینه توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی و همچنین دانشگاه صنعتی در این شهرستان در دستور کار و پیگیری جدی ما است.

وی تصریح کرد: مجوز لازم از وزیر علوم در توسعه و تقویت کمی و کیفی دانشکده زبان و ادبیات فارسی نمین گرفته شده و به سرعت شاهد گسترش رشته‌ها و فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی در این دانشکده گسترده با رشته‌های متنوع می‌باشیم.

افضلی‌فرد در ادامه خاطر نشان کرد: قرار است دانشگاه صنعتی استان نیز با عنوان دانشگاه فناوری نوین سبلان در این شهرستان راه‌اندازی شود که دانشگاه محقق اردبیلی مسئولیت پیگیری و راه‌اندازی آن را عهده‌دار است.

به گزارش فارس، نماینده مردم اردبیل در مجلس یکی دیگر از نیازهای این شهرستان را بحث تأمین منابع آب و تکمیل سدهای در حال احداث توصیف کرد و ادامه داد: در کنار تکمیل سدهای معیشتی باید سد عنبران در این منطقه به سرعت اجرایی شده و با عملیاتی شدن پایاب آن امکان بهره‌برداری کشاورزان و رفع مشکلات آب شرب روستاها فراهم آید.

وی همچنین ضرورت احداث و راه‌اندازی بیمارستان 64 تختخوابی در نمین را یادآور شد و بیان کرد: بیمارستان فعلی در این شهرستان جوابگوی مراجعه‌کنندگان نیست و ما مجوز احداث بیمارستان 64 تختخوابی را در نمین اخذ کردیم تا از لحاظ فضا، امکانات و تجهیزات خدماتی در شأن مردم در این بیمارستان ارایه شود.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز از توافقات انجام شده برای راه‌اندازی دانشگاه فناوری نوین در نمین خبر داد و اضافه کرد: تمهید مقدمات صورت گرفته و در سال تحصیلی جدید برای نیم سال دوم شاهد جذب دانشجو برای این دانشگاه می‌باشیم.

مسعود گنجی از افزایش دانشجویان دانشکده زبان و ادبیات فارسی خبر داد و گفت: از بهمن ماه با جذب 135 نفر دانشجو تعداد دانشجویان این دانشگاه به 637 نفر ارتقا می‌یابد.

در ادامه این جلسه فرماندار نمین نیز به قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: شهرستان نمین شایسته توجه جدی به بحث گردشگری، توسعه صنایع دستی و ارتقای واحدهای تولیدی و صنعتی است.

سید تقی دریتیم همچنین به نیاز ضروری این شهرستان به تزریق منابع اعتباری ملی و استانی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان قلب گردشگری استان اردبیل می‌باشد که بعد از سرعین ظرفیت و توانمندی جذب بیشترین گردشگر و توریسم را دارد.

وی لزوم تأمین اعتبار اولیه برای تعریض جاده‌های ارتباطی در منطقه گردشگری فندقلو، تسریع در احداث سدهای نمین، عنبران و چندین سد معیشتی را به همراه تأمین آب شرب و کشاورزی شهرهای نمین و عنبران یادآور شد و تصریح کرد: ‌در احداث سدهای معیشتی در روستاها یک جدیت و توان مضاعف را ضروری می‌دانیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول