اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قرچک:

همه پیشرفت‌ها باید در خدمت اسلام باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قرچک با اشاره به تفاوت پیشرفت‌ها در غرب و منطق اسلام گفت: غرب یک بعد را می‌بیند و این پس‌رفت به جاهلیت است در حالی که در حکومت و منطق اسلامی، همه پیشرفت‌ها باید در خدمت اسلام باشد.

همه پیشرفت‌ها باید در خدمت اسلام باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام حجت‌اله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه قرچک با اشاره به احادیث و روایات، همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، مسئله محدود کردن نسل‌ها در ایران که از دهه 70 شروع شد اشتباه بوده و باید متوقف شود؛ ضمن اینکه مباحث گرانی و کمبود اشتغالزایی نیز وجود دارد و باید دانست فقر و بیکاری مادر مفاسد است.

امام جمعه قرچک ادامه داد: دحو‌الارض روزی است که نخستین خشکی‌ها از زمین سر برآوردند و بر طبق روایات نخستین خشکی زمین سرزمین مکه بوده است که به همین سبب ام القرا یا «مادر آبادی‌ها» نام گرفت.

وی ادامه داد: از حضرت علی (ع) نقل شده است: «نخستین رحمتی که به زمین نازل شد روز 25 ذی القعده بوده است، اگر کسی این روز را روزه بگیرد و شب را به عبادت بپردازد، پاداش عبادت یکسال را دارد» و همچنین حضرت علی (ع) می‌فرمایند «در این روز اگر گروهی جمعی ذکر بگویند و دعا کنند، حاجتشان قبل از آنکه متفرق شوند، برآورده می‌شود.»

خطیب جمعه قرچک پیرامون نزول نعمت‌های الهی گفت: هزاران هزار رحمت نازل می‌شود که قسمتی از این رحمت واسعه نصیب کسانی می‌شود که جمع باشند و دعا کنند.

اسماعیلی در آغاز خطبه دوم نماز جمعه شهر قرچک ضمن دعوت مجدد به تقوای الهی با تأکید به آغاز ماه ذی‌الحجه گفت: بهترین نگهبان و پناهگاه و حلقه اتصال ما با خداوند، قرآن و عترت دعاست.

وی مهم‌ترین عامل سعادت جامعه را نصرت دین الهی دانست و تأکید کرد: عمل به اوامر الهی و حرکت در مسیر خدایی و رونق دادن به ارزش‌ها و مبارزه با فساد و فحشا از عوامل سعادت است.

خطیب جمعه قرچک با تأکید ویژه بر اصلاح اجتماعی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود و از دست اهلش گرفته شود، همه چیز درهم می‌پیچد و آنگاه باید به این فکر باشیم که خداوند چه برکتی را باید عنایت کند.

اسماعیلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایشان بارها گفته‌اند معیار پیشرفت در مناطق اسلامی با پیشرفت در مناطق غربی و سکولار  متفاوت است، آنها یک بعد را می‌بینند و به هر قیمتی می‌خواهند پیشرفت کنند اما آن حرکت‌ها پیشرفت نیست بلکه پس رفت به جاهلیت است.

امام جمعه قرچک ادامه داد: در حکومت و منطق اسلامی، همه پیشرفت‌ها باید در خدمت اسلام بوده و انسانیت، عدالت، شرافت و عزت باید در راستای اسلام باشد؛ پیشرفت در اخلاق و معنویت هدف نهایی ماست، در این نوع پیشرفت هم دنیا و هم آخرت تأمین می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم اهمیت به نسل جوان و غرور ملی اضافه کرد  ملت ما برتر است و جوانان نخبه ما بسیارند؛ اساتید مومن، مخلص و متعهد در دانشگاه‌های کشور و شهر ما کم نیستند؛ باید با عزم و اراده قوی و ایمان راسخ به پیشرفت‌های مختلف رسید چراکه از هر نظر غنی هستیم؛ منابع اصلی ما مثل انرژی، نفت، گاز و منابع طبیعی در رتبه‌های نخست جهانی هستند.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول