اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

دشمنان به دنبال تغییر جغرافیای جهان اسلام هستند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری‌های بسیاری از سوی دشمنان برای تغییر جغرافیای جهان اسلام صورت گرفته، جغرافیدانان برای پیشگیری از توطئه دشمنان در تغییر جغرافیای جهان اسلام تلاش کنند.

دشمنان به دنبال تغییر جغرافیای جهان اسلام هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، احمدعلیرضابیگی در آیین اختتامیه کنگره جغرافیدانان جهان اسلام در تبریز با بیان اینکه علم جغرافیا در گستره تاریخ همواره مورد توجه سیاستمداران بوده و تعیین‌کننده مرزهای بین‌المللی و اقوام بوده است و در این راستا و تلاش‌های فراوانی برای تغییر جغرافیا در طول تاریخ انجام شده است، تصریح کرد: در جهان معاصر و گذشته موضوع جغرافیا مورد توجه همگان بوده است و این امر اهمیت علم جعرفیا را در بین سایر علوم نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بسیار صورت گرفته از سوی دشمنان برای تغییر جغرافیای جهان اسلام یادآور شد: جغرافیدانان برای پیشگیری از توطئه دشمنان در تغییر جغرافیای جهان اسلام تلاش کنند.

علیرضابیگی علم جغرافیا را وسیع و شیرین بیان کرد و گفت: بهره‌مندی جهان اسلام از دانش جغرافیا می‌تواند جوامع اسلامی را از بسیاری مشکلات برهاند.

وی برگزاری این کنگره را گامی مهم برای توسعه این علم در کشورمان بیان کرد و افزود: امیدواریم نتایج و مقالات این کنگره برای پیشبرد و توسعه همه‌جانبه کشورمان به کار گرفته شود.

بر اساس این گزارش، سخنرانی محمد علا، استاد ایرانی مقیم آمریکا در خصوص تحلیلی بر وضعیت فعلی دریاچه ارومیه، راهکارها و رویکردها، محمدرضا حافظ‌نیا در مورد چالش‌های جدید همگرایی در جهان اسلام، نوریان در راستای تغییرات اقلیمی، سازگاری و کاهش آثار سوء آن و امیر سرتیپ محمدحسن نامی، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در مورد نقشه جدیدی از جهان با مرکزیت شهر مکه از دیگر برنامه این آیین بود.

همچنین در پایان این کنگره قطعنامه‌ای در 12 بند قرائت شد.

در این قطعنامه جغرافیدانان مسلمان اهانت به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرده و خواهان مجازات عاملان این اهانت شدند.

در قطعنامه‌ این کنگره نیز بر لزوم توجه به مواردی همچون تشکیل اتحادیه جغرافیدانان جهان اسلام، تشکیل شورای عالی جغرافیا به ریاست یکی از مقام‌های عالی کشور، تلاش همگانی برای حل بحران دریاچه ارومیه، تشکیل خانه جغرافیا در تمام شهرها و توجه به وضعیت تالاب‌های ایران تاکید شده است.

همچنین در پایان این مراسم از مهمان و سخنرانان خارجی این کنگره، اساتید نمونه این رشته، دست‌اندرکاران کنگره و همچنین خانواده‌های استادانی از جامعه جغرافیای استان که دارفانی را وداع گفته‌اند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول