اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سابق مردم فردوس در مجلس:

سیستم نظارتی کشور ناکارآمد است

خبرگزاری فارس: نماینده سابق مردم فردوس در مجلس گفت: سیستم نظارتی کشور سیستمی ناکارآمد است.

سیستم نظارتی کشور ناکارآمد است

محمدکریم عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: تحریم‌ها علیه ایران ناجوانمردانه و خلاف عرف بین‌الملل است و سازمان ملل نباید در برابر آن سکوت کند.

وی به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در بازار آشفته ایران اسلامی سود اصلی از آن دلالان و کار چاق‌کن‌ها می‌شود و هیچ نظارتی بر نرخ‌ها وجود ندارد.

نماینده سابق مردم فردوس تصریح کرد: اگر چه مردم ایران اسلامی گرانی و تحریم‌ها را تحمل می‌کنند ولی جامعه بشریت باید بیدار و جلوی ناعدالتی‌ها را بگیرند.

عابدی یادآور شد: ساختار اقتصادی کشور ما بر مبنای ساختار غرب طراحی شده و دولت‌های گذشته نتوانسته‌اند این ساختار را عوض کنند و به همین سبب سیستم بانکی، گمرکات و امور مالیاتی کشور بیمار و مریض است.

* 80 درصد معاملات مردم در بانک‌ها جنبه ربا دارد

نماینده سابق مردم فردوس گفت: بنا بر نظر مراجع تقلید کشور در حال حاضر 80 درصد معاملات مردم در بانک‌ها جنبه ربا دارد که این ساختار باید تغییر و به جای نفع رساندن به بنگاه‌های اقتصادی به مردم نفع برساند.

عابدی به فرار 80 درصد امور مالیاتی و دلال‌بازی اشاره کرد و افزود: صاحبان و مدیران کلان کشور باید در قالب کارگرو‌ه‌های مختلف و زیر نظر مرکز پژوهش‌های مجلس اقتصاد کشور را اصلاح کنند.

وی اصلاح ساختار اقتصادی و تقویت صنوف مختلف را راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: تا زمانی که ساختار اقتصادی کشور اصلاح نشود با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول