اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اجرایی سپاه قدس گیلان:

پایان عمر آمریکا در خلیج فارس نزدیک است

خبرگزاری فارس: مسئول اجرایی سپاه قدس گیلان گفت: پایان عمر آمریکا و غرب در خلیج فارس نزدیک است.

پایان عمر آمریکا در خلیج فارس نزدیک است

به گزارش خبرنگار فارس از رشت، عباس بایرامی در نخستین نشست دانشجویان طرح ولایتی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه گیلان، دانشجویان بسیجی را امید نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: هدف ما در دانشگاه‌ها تربیت انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی است.

وی، نخستین ماموریت و وظیفه دانشجویان طرح ولایتی را خودسازی دانست و گفت: ابتدا باید به خودسازی پرداخت و سپس به دنبال دگرسازی بود.

این مسئول با بیان اینکه باید تعریفی درست از وضعیت داخلی کشور داشت، افزود: اگر با وضعیت داخلی کشور به طور کامل آشنا باشیم می‌توانیم طبق آن برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

*فشارهای دشمن برای تاثیرگذاری در انتخابات آینده ریاست جمهوری است

وی، ضمن اشاره به استفاده از فرصت‌ها، تصریح کرد: تمام فشارهای دشمنان در این روزها برای تأثیر گذاری روی انتخابات سال آینده ریاست جمهوری کشور است.

بایرامی با تصریح بر اینکه پیش‌زمینه انتخابات سال آینده را می‌توان از ‌اکنون در دانشگاه‌ها مطرح کرد، افزود: در این راستا باید طرح‌هایی داشت.

وی از دانشجویان بسیجی خواست تا در مسیر حرکت خود مراقب انحراف‌ها باشند و اذعان کرد: دانشجویان باید وقت خود را صرف کارهای مفید کنند.

مسئول اجرایی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید وقت خود را صرف کارهای مربوط به بسیج کرد، یادآور شد: نباید در بسیج دانشجویی به حواشی پرداخت بلکه باید با مطالعه و کنکاش در فرمایش‌های امام خامنه‌ای در حوزه‌های مختلف در برابر مشکلات راه‌گشا باشیم.

وی توجه به حوزه بصیرت در بسیج دانشجویی را مهم خواند و افزود: باید درباره مسایل و مشکلات سیاسی و اقتصادی فضای جامعه و دانشگاه را قانع کرد.

بایرامی، نیاز به داشتن تحلیل در مسایل مختلف را ضروری دانست و ابراز کرد: باید درباره واقعیت‌های موجود در جامعه روشنگری کرد.

به گفته وی، دانشجویان طرح ولایتی با تفکری عمیق باید دشمن‌شناس باشند و نگاه‌‌شان به دشمن از دید جهان‌بینی و هستی‌شناسی باشد.

*جبهه استکبار در حال تضعیف شدن است 

مسئول اجرایی سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه تغییرات بسیاری در جهان در حال روی دادن است، تصریح کرد: دنیا در حال عبور از یک پیچ تاریخی قرار دارد و شاهد تضعیف جبهه استکبار و موفقیت جبهه انقلاب اسلامی هستیم.

وی جهان غرب را مبلغ فرهنگ لیبرال دموکراسی نامید و گفت: در این شرایط پیروزی انقلاب اسلامی تمام توازن منطقه‌ای را به‌هم زد.

بایرامی اضافه کرد: در جنگ 33 روزه حزب‌الله و 22 روزه حماس با رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی به آنچه که می‌خواست رسید و در کشوری مانند عراق نیز دولت خوبی روی کار آمد.

وی دنیای کنونی را دارای دو قطب اصلی دانست و ابراز کرد: قطب استکبار شامل آمریکا و متحدانش است و قطب اسلام به محوریت ایران اسلامی وجود دارد.

این مسئول مکان وقوع بیداری اسلامی را در قلب زمین دانست و خاطرنشان کرد: مرکز این قلب خلیج فارس است و در حاشیه آن نیز مناطق عربی که از لحاظ منابع انرژی بسیار حساس هستند وجود دارند.

وی با اشاره به گزارش نهادهای غربی درباره پایان تمام منابع نفتی در جهان طی 25 سال آینده، افزود: طبق این گزارش ایران تنها کشوری است که تا 150 سال آینده می‌تواند نفت استخراج کند.

*نامه مرسی به رهبر معظم انقلاب

بایرامی تحولات در کشورهای عربی و به ویژه مصر را بسیار مهم دانست و متذکر شد: سخنان مقام معظم رهبری در ایام انقلاب مردم مصر تاثیر زیادی بر تسریع  دادن این انقلاب داشت.

وی به نامه رئیس جمهور مصر در سفر به ایران برای مقام معظم رهبری اشاره کرد و متذکر شد: محمد مرسی زمانی که به ایران آمد به مقام معظم رهبری پیام داد که ما تحت فشارهای زیادی قرار داریم و نمی‌توانیم به زیارت شما بیاییم.

این مسئول ادامه داد: رئیس جمهور مصر در این نامه گفت از اینکه نتوانستم به دیدار شما بیاییم متأسفم و زیارت شما طلب ما.

وی با اشاره به تحولات در سوریه، فشار بین‌المللی بر این کشور را خروج سوریه از موازنه قدرت ایران در منطقه دانست و اذعان کرد: هر قدرتی که سوریه در دست او باشد شرق مدیترانه نیز در دست او خواهد بود.

بایرامی به نظر اندیشمندان غربی که معتقدند نباید با ایران برخورد نظامی داشت و باید با ایران به صلحی پایدار رسید اشاره کرد و یادآور شد: اگر مشکلات سوریه برطرف شود موجب تضعیف ترکیه و حتی نابودی جریان مرتجع عرب می‌شود.

 

*پایان عمر آمریکا و غرب در خلیج فارس نزدیک است

وی سقوط رژیم‌های عربی تا چند سال آینده را محتمل دانست و گفت: پایان عمر آمریکا و غرب در خلیج فارس نزدیک است.

مسئول اجرایی سپاه قدس گیلان اضافه کرد: طبق روال تاریخی هر کشوری مانند هلند و پرتغال که از خلیج فارس خارج شود دیگر قدرت جهانی نخواهد بود.

وی قدرت را دارای سه ضلع قدرت نرم، سخت و اقتصادی دانست و ابراز کرد: دشمن می‌داند که نباید با ایران وارد جنگ نظامی شود.

به گفته بایرامی چندی پیش آمریکا و متحدانش می‌خواستند مانوری در خلیج فارس برگزار کنند که ایران پیش‌دستی کرد و مانوری با مشارکت سپاه و ارتش برگزار کرد و در این مانور حتی کشتی‌ها و هواپیماهای آمریکایی و غربی مجبور شدند به فرمان‌های نیروهای ایرانی گوش دهند.

وی با بیان اینکه همواره باید به فکر افزایش قدرت نظامی باشیم، خاطرنشان کرد: تغییرات قدرت سرمایه در جهان از طرف غرب به طرف شرق است و در این بین نقش چین اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول