اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند عنوان کرد

رابطه با آمریکا یعنی پشت کردن به آرمان فلسطین

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند، برقراری رابطه با آمریکا را به معنای پشت کردن به آرمان فلسطین دانست.

رابطه با آمریکا یعنی پشت کردن به آرمان فلسطین

حجت‌‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: پخش شدن زمزمه مذاکره با آمریکا در روزهای اخیر در بیانی دیگر چشم‏‌پوشی از جنایات صهیونیست‏ها در سرزمین‏های اشغالی است.

وی ادامه داد: ارتباط با آمریکا تنها سلاحی برای استکبار در راستای استعمار و استثمار بیشتر ملل جهان شمرده می‏شود.

علاءالدینی اضافه کرد: برقراری رابطه با آمریکا تنها یک ارتباط ساده نیست، بلکه معانی و مفاهیم دیگری نظیر دست کشیدن از ظلم‌‏ستیزی، فروختن فلسطین، پناه بردن به دشمن اصلی اسلام، اغماض از جنایات آمریکا در عراق و افغانستان، چشم‌‏پوشی از ظلم استکبار در جهان و ... را نیز به دنبال دارد.

امام جمعه دماوند افزود: تشبیه مطرح شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب در تشریح فضای رابطه ملل با آمریکا بسیار جالب است.

وی ادامه داد: ایشان می‌‏فرمایند که آمریکا به ‏سان آن الواتی است که به دکان عسل‏‌فروشی وارد شده و با فشردن دست صاحب عسل‏ها و تشدید تدریجی آن فشار، بهای محصول را به سود خود تنزل می‏دهد.

علاءالدینی اضافه کرد: نباید فراموش کرد که لبخندهای دوست‏‌نمای مملو از دشمنی آمریکا جز خنجری در دست دشمن، نتیجه دیگری در پی نداشته و تنها کودکان را فریب می‏دهد.

امام جمعه دماوند افزود: در شرایط امروز حتی در ادبیات مورد استفاده آمریکا نیز اثری از تغییر دیده نمی‏شود.

وی ادامه داد: در این میان، پرسش‏های متعددی در اذهان بیدار جامعه اسلامی مطرح می‏شود که آیا آمریکا از جنایات گذشته خود عذرخواهی کرده و آیا این جنایتکار تاریخ از تهدید، تطمیع و تحریم‏های خود علیه نظام اسلامی دست برداشته است؟

علاءالدینی اضافه کرد: پاسخ این دو پرسش و سؤالاتی دیگر از این دست منفی است و در روزهای گذشته همه جهان شاهد ادامه خصومت‏های آنها با اسلام در قالب ساخت فیلم موهن و ترسیم کاریکاتوری شنیع در اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) بودند.

استقلال ایران عامل اصلی خصومت دشمنان است

امام جمعه دماوند همچنین استقلال را گوهری ناب و دلیل اصلی خصومت دشمنان ایران اسلامی خواند و اظهار داشت: در بررسی مسائل اقتصادی باید رویکردهای مختلفی را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: برخی ریشه‏‌های جریان‏های امروز بازار ارز و طلا در کشور، اقتصادی و قسمت مهم دیگر آن جنگ روانی دشمن است.

علاءالدینی اضافه کرد: استکبار جهانی با دامن زدن به شایعات در پی ایجاد تحرک در کشور به نفع اردوگاه خود است.

امام جمعه دماوند افزود: هدف دشمنان در بیان رهبر فرزانه انقلاب از دست زدن به چنین اقداماتی، مقابله با جمهوری اسلامی در قالب محروم کردن نظام از پشتیبانی مردم، به ستوه آوردن امت اسلامی و قطع ارتباط مردم و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به محورهای مقابله استکبار با نظام اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب در مقابله با جمهوری اسلامی ایران چند هدف اصلی را دنبال می‏کنند.

علاءالدینی تصریح کرد: امروز باید دانست که آیا هدف اصلی این دشمنی‏ها دلایلی همچون دفاع ایران از مواضع به‏‌حق دولت مردمی سوریه، رهبری خط مقاومت برابر رژیم صهیونیستی، مطالبه استفاده صلح‏‌آمیز از حق انرژی هسته‏ای و ... را در بر می‏گیرد؟

امام جمعه دماوند اضافه کرد: بر اساس فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، هدف خصومت‏های متعدد دشمنان، گوهر نابی به نام استقلال و نبود وابستگی به استکبار جهانی است.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول