اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی

350 دانش‌آموز دختر گچسارانی عازم مناطق جنگی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران گفت: دومین کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزان دختر شهرستان گچساران امروز عازم مناطق جنگی شدند.

350 دانش‌آموز دختر گچسارانی عازم مناطق جنگی شدند

یدالله مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دومین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان دختر شهرستان با تعداد 350 نفر در قالب هفت دستگاه اتوبوس و به مدت سه روز امروز عازم مناطق جنگی شدند.

وی یادآور شد: هفته قبل اولین کاروان با تعداد 400 دختر دانش‌آموز در قالب 10 دستگاه اتوبوس راهی مناطق جنگی شده بودند.

دفاع مقدس سند افتخار و مظلومیت ایران اسلامی بوده است

مرادی بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ تحولات معاصر ایران بوده و اثرات متعدد خود را بر تمام ابعاد زندگی ما ایرانی‌ها به همراه داشته است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن قاجاریه تاکنون در تمام جنگ‌ها کشور ایران بخشی از سرزمین خود را از دست داده و این در دوره جدید بود که برای اولین بار ایران به تنهایی در برابر تمام قدرت‌ها مقاومت و ایستادگی کرد و نه تنها سرزمینی از دست نداد، بلکه دشمنان را وادار به تسلیم و تأیید حقانیت خود کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نمادی از نبرد تاریخی شیعه در حادثه کربلا بود و همه عوامل شکل‌گیری کربلا و حوادث آن در این جنگ بازسازی و مستندسازی شد و نیروهای رزمنده با الهام از آن حادثه، صحنه‌های بی‌بدیل و ماندگاری را رقم زدند.

وی افزود: همان طور که در حادثه کربلا حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) با پیام‌رسانی زنده بودن حادثه برای طول تاریخ را رقم زدند، امروز نیز ضرورت دارد تا نسل‌های جوان با عظمت دفاع مقدس آشنا شوند و این حادثه را که در طول تاریخ به عنوان سند افتخار و مظلومیت ایران اسلامی بوده را ماندگار کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول