اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بقعه صاحب‌الزمان(عج) شوشتر خبر داد

ختم 748 هزار صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) در شوشتر

خبرگزاری فارس: مدیر بقعه صاحب‌الزمان (عج) شوشتر از ختم 748 هزار صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) در این شهرستان خبر داد.

ختم 748 هزار صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) در شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، محسن زارع عصر امروز در جمع زائران مقام صاحب‌الزمان(عج) شوشتر اظهار داشت: در یک هفته گذشته بیش از 748 هزار صلوات توسط زائران این مقام متبرک تعهد ختم شده است که بر اساس اطلاعی که از زائران کسب شده است این تعداد صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) ختم شده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های قرآنی در این مقام متبرک خاطر نشان کرد: برای سلامتی امام زمان(عج) نیز در این مقام متبرک ختم چهار قرآن کامل با 480 حزب انجام شده است که در نوع خود در سطح شهرستان شوشتر و استان خوزستان بی‌نظیر است.

زارع خاطر نشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی زیادی برای معرفی مقام صاحب‌الزمان(عج) شهرستان شوشتر در حال انجام است که بیشتر این فعالیت‌ها توسط خادمان افتخاری مقام صاحب‌الزمان(عج)  شهرستان شوشتر انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: مقام صاحب‌الزمان(عج) شوشتر در استان خوزستان و کشور ناشناخته است و باید در راستای معرفی این فضای معنوی تلاش مضاعفی شود و به این دلیل فعالیت‌های انجام شده در این به سوی فعالیت‌های فرهنگی سوق داده‌ایم تا بتوانیم در این باره نیز قدمی هرچند کوچک برداریم.

مدیر بقعه صاحب‌الزمان(عج) شوشتر خاطر نشان کرد: شهرستان شوشتر به دلیل دارا بودن فضایی معنوی و دارالمومنین بسیار پذیرای فعالیت‌های مذهبی است و به این دلیل در تلاش هستیم تا با فعالیت‌های گسترده در این باره گامی موثر در معرفی این مقام و ارتقای سطح معنویت در جامعه برداریم.

قدمگاه صاحب الزمان(عج) در شمال شرقی شهر شوشتر در انتهای بزرگراه بین‌الحرمین قرار دارد. بر اساس سنگ نوشته‌ای که در بنای قبلی قدمگاه بدست آمده و دارای اشعاری با ماده تاریخ است، بنای اولیه بوسیله درویش کریم نامی در دوره سلطنت شاه صفی در سال 1047 هجری قمری ساخته شده است.

در اوایل قرن 14هجری قمری مرحوم «ملا حسین طبیب شوشتری» ساختمان‌های دیگری برآن افزود و در سال 1355 شمسی بوسیله هیئت امنا بازسازی کلی شده و معمار آن «حاج محمود معماریان» بوده است. مالکیت بنا وقفی و در تولیت اداره اوقاف شهرستان شوشتر است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول