اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر گرگان:

بخش عمده‎ای از خطر سیلاب با دیواره‎کشی رودخانه زیارت حل می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اداری مالی و حقوقی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: یکی از اقدامات خوب شورای شهر گرگان دیواره‎کشی رودخانه زیارت است که این مهم بخش عمده‎ای از خطرات سیلاب را حل و کاهش خواهد داد.

بخش عمده‎ای از خطر سیلاب با دیواره‎کشی رودخانه زیارت حل می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ناصر گرزین عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اسلامی گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: روستای زیارت از نظر موقعیت جغرافیایی یک خروجی بیشتر ندارد و به لحاظ اینکه تمام آبریز زیارت به این رودخانه منتهی می‎شود نقاط کوری که در این منطقه وجود دارد سبب بروز خساراتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در گرگان اخیرا دو الی سه بارندگی شدیدی اتفاق افتاد خسارت‎هایی را به شهروندان وارد کرد اما اتفاقات خوبی نیز شاهد بودیم و نقاط کوری که در روستای زیارت گرگان وجود داشت با بروز سیلاب شناسایی شد و اکنون در صدد دیواره‎کشی این منطقه برای کاهش خسارات احتمالی هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه نقاط کور دیگری نیز در شهر گرگان وجود دارد متذکر شد: در خیابان فلسفی گرگان نیز طی بارندگی‎های گذشته شاهد بودیم آب‎های ناشی از بارندگی روستای اکبرآباد، خیابان امام‎رضا(ع) و خیابان ایرانمهر در منطقه فلسفی تجمیع شوند و به دلیل اینکه خروجی این آب‎ها منتهی به رودخانه اسلام‎آباد شده، اختلاف سطح آب نیز بروز مشکلاتی را حادث می‎شود لذا باید از حالا برای این منطقه نیز چاره‎ای اندیشیده شود.

گرزین جدول‎کشی در سطوح مختلف شهر را در کاهش خسارات سیلاب مؤثر خواند و ابراز داشت: اگر در کنار دیواره‎کشی رودخانه‎ها به این موضوع مهم نیز پرداخته شود و تغییراتی در وضعیت کنونی حاصل کنیم می‎توان از خیلی مسائل پیشگیری کرد.

رئیس کمیسیون اداری مالی و حقوقی شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص ارزیابی عملکرد شورای شهر فعلی خاطر نشان کرد: این دوره در مجموع عملکرد قابل قبولی در کارنامه دارد مخصوصا طی دو سال اخیر کارهای زیرساختی بسیار خوبی در سطح شهر گرگان انجام گرفت.

گرزین اضافه کرد: راه‎اندازی المان بسیج، استارت تقاطع غیر هم‎سطح، بازگشایی مسیر بهزیستی و میدان مادر به سمت میدان بسیج، دیواره‎سازی‎های سد گرگان و رودخانه‎ها از کارهای بزرگ و برجسته شورای اسلامی شهر گرگان است.

وی تغییر در بافت‎های تاریخی را زمینه‎ای برای توسعه بافت قدیم و فرسوده گرگان خواند و ابراز داشت: با انجام چنین فعالیت‎هایی در سطح شهر می‎توان اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون اداری مالی و حقوقی شورای اسلامی شهر گرگان یکی از مهمترین مشکلات شهر گرگان را بحث ترافیک عنوان کرد و متذکر شد: از مشکلاتی که بارها در نطق پیش از دستور نیز اعلام کرده‎ام توجه به ترافیک گرگان بوده است شاید در حال حاضر مشکل جدی در این زمینه وجود نداشته باشد ولی ممکن است در آینده منتهی به مشکلات بسیاری شود که باید به این موضوع دقت بیشتری صورت پذیرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول