اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از میناب گزارش می‌دهد

دِلالانِ محروم، در عشق زیارت حرم رضوی می‌سوزد

خبرگزاری فارس: دِلالان (Delalan) روستایی در نزدیکی میناب است که مردم آن علی‌رغم تمامی محرومیت‌ها، حسرت از دیدار حرم امام رضا(ع) را بزرگترین مشکل و محرومیت خود می‌دانند.

دِلالانِ محروم، در عشق زیارت حرم رضوی می‌سوزد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، دین مبین اسلام رسیدگی به محرومان و توجه به زندگی آنان را همواره مورد سفارش قرار داده است اما گاهی اوقات روزمرگی چنان بر ما مستولی می‌شود که با وجود تمامی توصیه‌های اسلام این دین رحمت و بخشندگی فراموش می‌کنیم کمی با دقت بیشتر به اطراف و محیط پیرامونمان نگاه کنیم تا از اوضاع خواهران و برادران دینی خود باخبر شویم.

روستای دلالان جزو بخش مرکزی میناب است که در حدود 20 کیلومتری مرکز این شهرستان و در جاده تیاب قرار دارد و با وجود تلاش‌های دولتمردان در راستای عمران و آبادانی مناطق مختلف کشور و زدودن غبار محرومیت از چهره این‌گونه مناطق، اهالی آن هنوز مورد غفلت قرار گرفته و در فقر شدید به سر می‌برند.

خبرنگار فارس با حضور میدانی در این روستا با تعدادی از مردم آن گفت‌و‌گویی انجام داده که حاوی نکات جالبی است از جمله اینکه با وجود تمامی مشکلات، مردم این روستا عدم زیارت حرم امام رضا(ع) را بزرگ‌ترین محرومیت خود عنوان می‌کنند.

حسن دوبی معروف به ملاحسن یکی از اهالی این روستا با بیان اینکه روستای دلالان دارای 25 خانوار است، افزود: اهالی این روستا همه شیعه هستند.

وی گفت: مردم این روستا نسبت به اهل بیت(ع) و ائمه اطهار عشق و ارادت ویژه‌ای دارند ولی تاکنون حتی نتوانسته‌اند حرم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) امام هشتم را که در کشور خودشان قرار دارد، زیارت کنند.

دوبی که خود را خادم حسینیه و مسجد محل معرفی کرد، بیان داشت: مردم روستای دلالان از نظر مالی به شدت فقیر هستند ولی با این حال به لحاظ عشق عمیق آنان نسبت به اهل بیت(ع) و پایبندی به ارزش‌های دینی، یک حسینیه و مسجد کوچک را با کمک فردی خیّر برای خود احداث کرده‌اند.

وی ادامه داد: شغل بیشتر مردم روستا کارگری و برخی دیگر نیز دامداری است که با توجه به نبود زمینه کار و نیز خشکسالی در سال‌های اخیر، تامین معاش برای آنان سخت و دشوار شده است.

مراد دوبی یکی دیگر از اهالی روستا با بیان اینکه تاکنون هیچ مسئولی به این روستا سفر نکرده اظهار داشت: تنها امام جمعه سابق در روستای دلالان حضور پیدا کرده است.

وی گفت: انگار مسئولان مردم این منطقه را فراموش کرده‌اند.

وی نبود برق و آب مناسب را از مهم‌ترین مشکلات روستا عنوان کرد و ادامه داد: مردم روستا دو روز در هفته آب دارند و بیشتر مواقع آب ندارند.

دوبی در ادامه افزود: روستای دلالان فقط یک مدرسه ابتدایی دو کلاسه دارد و دانش آموزان برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی می‌بایست مسیر طولانی را تا روستای دیگر که "سرباران" نام دارد طی کنند که با توجه به نداشتن توان مالی خانواده‌ها و تامین هزینه تحصیل مجبور به ترک تحصیل و رها کردن درس و مدرسه می‌شوند.

علی قریشی از دیگر اهالی دِلالان هم با بیان این مطلب که هیچ کس به این روستا توجه ندارد به خبرنگار فارس گفت: برخی افراد سودجو و سارق به هنگام شب حیوانات و احشام مردم را به سرقت می‌برند که مردم محل به هنگام شب به صورت نوبتی مجبور به کشیک در روستا هستند.

قریشی اظهار داشت: روستای اسپنگان که با داشتن 30 خانوار در مجاورت دلالان قرار دارد نیز وضعیت مشابه دارد که از مسئولان به ویژه نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با حضور در این دو روستا نسبت به حل مشکلات آن و رفع محرومیت از زندگی مردم تلاش کند.

در این روزها به مناسبت هفته کرامت و سالروز تولد امام هشتم شیعیان، نقاط مختلف میناب شاهد برگزاری جشن‌ها و مراسمات رضوی است.

مردم میناب علاقه‌ای ویژه به زیارت حرم امام رضا(ع) و ائمه اطهار دارند.

-----------------------

گزارش از علی ذاکری

-----------------------

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول