اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد

تامین فاینانس برای پروژه‌های اولویت‌دار مرزی اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تامین فاینانس خارجی و داخلی برای پروژه‌های مرزی از اولویت اساسی وزارت نیرو است.

تامین فاینانس برای پروژه‌های اولویت‌دار مرزی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات شبکه خدا آفرین در پارس‌آباد با بیان اینکه دولت در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای پروژه‌های مرزی را در اولویت قرار داده است، اظهار داشت: با نهایت برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت گرفته کوشش بر این است تا از سرازیر شدن آب‌های مرزی به آن سوی مرزها و کشورهای بیگانه از طریق رود ارس و خزر جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو تلاش می‌کند بخشی از هزینه‌های اجرای پروژه‌های مرزی را از طریق فاینانس داخلی و خارجی تامین کند که به یقین این پروژه نیز از فاینانس خارجی بهره‌مند خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه پروژه خدا‌آفرین از سال 83 آغاز شده و تاکنون بالغ بر 150 میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است، گفت:‌ در یک سال گذشته با عنایت دولت خدمتگزار 50 میلیارد تومان اعتبار تامین شد که در تاریخ اجرای پروژه‌های مرزی بی‌نظیر بود.

نجفیان یادآور شد: تا کیلومتر 68 این پروژه کارهای اجرایی در حال انجام است و مقرر شده در سه ماه اول سال آینده در صورت تامین اعتبار 150 میلیارد تومانی و فعالیت پروژه در جبهه‌های مختلف این طرح آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول تاکید کرد: البته در این منطقه تا آخر اسفند ماه شرایط مساعد جوی برای کار و فعالیت مهیا است و پیمانکاران از هر جبهه‌ای می‌توانند این پروژه را مناسب و مطلوب به پیش ببرند.

عضو کار گروه توسعه بخش کشاورزی بیان داشت: با اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی راندمان تولید افزایش خواهد یافت و ما در تکمیل این پروژه به مشارکت زارعان نیاز داریم چرا که سیاست کلان دولت واگذاری کارها به بخش خصوصی و مشارکت دادن مردم است که امیدواریم در این زمینه مساعدت و همراهی عموم بهره‌برداران را شاهد باشیم.

نجفیان با اعلام اینکه این پروژه هیچ معارضی ندارد، خاطرنشان کرد: در این طرح توسعه‌ای مدرن‌ترین سیستم تحت فشار آبیاری در حال اجراست به گونه‌ای که از 144 کیلومتر اجرای شبکه و کانال‌گذاری 94 کیلومتر در استان اردبیل و مابقی در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد:‌ هر چند قطعات مختلف این پروژه در حال اجراست اما 25 کیلومتر این پروژه آماده بهره‌برداری است و 59 کیلومتر نیز به پیمان رفته و پیمانکاران در قطعات مختلف به اجرای آن مشغول هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای اجرای شبکه فرعی و اصلی این پروژه یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که 650 میلیارد تومان برای اجرای شبکه اصلی هزینه می‌شود و 550 میلیارد تومان نیز جهاد کشاورزی در شبکه فرعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نجفیان با اعلام اینکه 40 هزار نفر با بهره‌برداری از شبکه خدا‌آفرین اشتغال مستقیم پیدا می‌کنند، افزود: این پروژه از لحاظ برگشت سرمایه در کمتر از سه سال در دنیا از کم‌نظیرترین پروژه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود علت طولانی شدن اجرای آن را وابستگی این پروژه به اعتبارات ملی و محدودیت‌های ناشی از آن توصیف کرد و اظهار داشت: هر چند دولت از مازاد اعتبارات به هر نحو ممکن از پروژه‌های مرزی حمایت کرده است ولی همچنان باید از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و داخلی استفاده کرد.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول