اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

اجرای 500 پروژه توسط ایران در 45 کشور دنیا

خبرگزاری فارس: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از اجرای 500 پروژه توسط ایران در 45 کشور در حوزه آسیای میانه، افریقا، آمریکای لاتین و کشورهای همسایه خبر داد.

اجرای 500 پروژه توسط ایران در 45 کشور دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید صافدل ظهر امروز در هجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز اظهار کرد: ظرفیت تجارت کشور بدون احتساب نفت 47 میلیارد دلار بوده که از این مقدار 21 میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال‌جاری به خاطر شرایط ویژه نظیر تحریم، کاهش صادرات داشتیم.

صافدل در ادامه با بیان اینکه از تیر و مرداد ماه سال‌جاری افزایش 29 درصدی صادرات را شاهد بودیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به اهداف معین شده در حوزه صادرات برسیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری در حوزه خدمات‌رسانی مهندسی 24 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه در سال گذشته داشتیم.

صافدل در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی در حوزه صادرات غیرنفتی بیش از هر زمان دیگر باید بنگاه‌های اقتصادی را توانمند سازیم، گفت: لازمه توانمند ساختن بنگاه‌های اقتصادی ایجاد تعامل بین تشکل‌ها است و برای رسیدن به تعامل نیازمند حفظ وحدت ملی هستیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: باید باور کنیم که صادرکنندگان در شرایط فعلی اقتصاد کشور در خط مقدم نبرد هستند و مسئولان نیز باید از آنها حمایت کنند تا بتوانیم این نبرد اقتصادی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول