اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

خسارت 150 میلیارد تومانی بلایای طبیعی به گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 150 میلیارد تومان بلایای طبیعی موجب خسارت به گیلان شده که این میزان برابر با هزینه ساخت سد بیجار برای آبرسانی به 12 شهر است.

خسارت 150 میلیارد تومانی بلایای طبیعی به گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در اجرای مانور فرضی به مناسبت هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی در مرکز بین‌المللی آموزش‌های تخصصی چاف لنگرود اظهار کرد: افتتاح سیستم‌های هشدار زلزله در دو روستای نمونه مهم‌ترین بخش کار بوده که بسیار سخت‌تر از آن یعنی ادامه این مسیر است.

وی با بیان اینکه 97 درصد تلفات در 30 ثانیه نخست بلایا اتفاق می‌افتد، ادامه داد: اگر ما بتوانیم 30 ثانیه قبل مردم را از آغاز حادثه با خبر کنیم این میزان تلفات کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های هشدار دهنده زلزله نصب شده دارای چنین قدرتی هستند، بیان کرد: امیدواریم هرگز آژیر این سیستم‌ها برای مردم استان، کشور و دنیا به صدا درنیاید اما باید همواره آمادگی لازم را داشته باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه افتتاح این سیستم‌ها یک کار ملی استثنایی بود، مانور امروز را بسیار خوب و با جدیت خواند و بیان کرد: برگزاری خوب این مانور موجب انتقال بسیار خوب است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر 150 میلیارد تومان بلاهای طبیعی موجب خسارت به استان شده که این میزان برابر با هزینه ساخت سد بیجار برای آبرسانی به 12 شهر است.

هاشم‌نیا با اشاره به اینکه بهترین شفیع ما افزایش مهارت‌هاست، خاطرنشان کرد: افزایش مهارت‌ها به کمک آموزش و تکنولوژی و جدیت در کارها میسر می‌شود.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول