اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

آموزش مؤثرترین روش کاهش اثرات بلایای طبیعی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: اصلی‌ترین و مؤثرترین روش برای کاهش اثرات بلایای طبیعی، افزایش سطح آموزش‌های فراگیر در سطح جامعه است.

آموزش مؤثرترین روش کاهش اثرات بلایای طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی عسگر ظاهری ظهر امروز در نشست خبری در آستانه هفته کاهش آثار بلایای طبیعی اظهار داشت: باید برای کاهش بلایای طبیعی در کشورها به مناسب‌سازی سازه‌های مهندسی توجه ویژه‌ای شود تا حتی در صورت وقوع حوادث، خسارات کمتری را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از 41 مورد حادثه و بلایای طبیعی در جهان، 31 مورد در کشور ما اتفاق می‌افتد، افزود: با توجه به نوع بلایای طبیعی در کشور باید آموزش‌های ویژه‌ای برای مردم در نظر گرفته شود که در همین راستا مانورهای ویژه امداد و نجات در استان‌ها برنامه‌ریزی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بر نقش آموزش در کاهش اثرات بلایای طبیعی تأکید کرد و گفت: همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه‌های ویژه‌ای با هدف آگاهی‌بخشی به شهروندان و کسب آمادگی‌ به منظور مقابله با بلایای طبیعی توسط این جمعیت با همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برگزار می‌شود.

ظاهری درباره برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی در استان گفت: برگزاری سمینار تخصصی علمی کاربردی امداد و نجات در حوادث در شهر اهواز، برگزاری همایش معرفی و تجلیل از جوانان و نوجوانان در فعالیت‌های امدادی و بشر دوستانه، مانور بزرگ امداد و نجات با همکاری اداره کل حوادث غیرمترقبه، مانور امداد و نجات در سیلاب و برگزاری مانور زلزله از اهم برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان است.

وی ادامه داد: اجرای مانور امداد و نجات در سطح استان، اجرای مانور غنچه‌های هلال در مهدهای کودک و اجرای مانور لحظه صفر بخشی از برنامه‌های این جمعیت به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خوزستان از برپایی 120 چادر در مدت زمان 10 دقیقه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مانور، توان‌افزایی نیروهای امدادی است.

وی اضافه کرد: یک دستگاه خودرو «آرگو» امسال برای نخستین بار به امکانات امدادی خوزستان افزوده می‌شود که این خودرو توانایی حرکت در مناطق باتلاقی و شن‌زار را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برخورداری خوزستان از امکانات امدادی هوایی، آبی و نیز پشت سدها خبر داد و افزود: بر اساس قانون، جمعیت هلال احمر وظیفه دارد برای پاسخ‌گویی به سوانح، نیروهایی را جذب کرده و آموزش دهد؛ این کار اکنون در کشور در حال انجام است و تاکنون 2 میلیون و 500 هزار نفر در کشور از طریق مجموعه هلال احمر آموزش دیده‌اند، از این تعداد 110 هزار نفر در استان خوزستان هستند.

20 مهر ماه (12 اکتبر) روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده و امسال از 15 تا 21 مهر ماه در کشور هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده است.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول