اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

هنوز درس عبرتی از بلایای طبیعی نگرفته‌ایم

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همه بلایای طبیعی که در کشور ما رخ می‌دهد هنوز درس عبرتی از آن‌ها نگرفته‌ایم.

هنوز درس عبرتی از بلایای طبیعی نگرفته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ‌مانور امداد و نجات با حضور معاون عمرانی استاندار، معاون سیاسی فرماندار بویراحمد، جانشین مدیرکل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی در شهر سی‌سخت برگزار شد.

در این مراسم کورش امیدی‌پور اظهار کرد: برگزاری مانورها به تمامی افراد یادآوری می‌کند که طی سالیان گذشته در حوادث طبیعی تعداد زیادی از هموطنان بی‌خانمان شدند که تاثیر سوء آن در خانواده‌ها تجربه شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به به زلزله سال 82 در بم کرمان اشاره کرد و گفت: تاریخ کشور سرشار از حوادث و بلایای طبیعی بوده و با توجه به این امر هنوز درسی از آنها برای مقابله با این بلایا نگرفته‌ایم.

امیدی‌پور با ذکر سؤالی که چرا آسیب‌پذیری ما در مقابل زلزله زیاد است، گفت: ایران جزء 10 کشور حادثه‌خیز در دنیا بوده که از 42 بلای طبیعی در سطح جهان 32 مورد آن در کشور ایران رخ داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع آموزش‌ها که همگی عمومی و همگانی است، باید حوادث و راه‌های پیشگیری از وقوع حوادث را شناسایی و آموزش دهیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش‌های عمومی بسیار مهم بوده که باید در دانشگاه‌ها، ادارات و خانواده‌ها و همچنین مهد کودک‌ها این امر نهادینه شود.

امیدی‌پور نقش رسانه‌ها را در خصوص فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی آموزش‌ها مهم ذکر کرد و گفت: برای تحقق اصول آموزش باید ایمنی به عنوان یک فرهنگ و باور در سطح جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی این امر باید از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی شروع کرد تا توجه به اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء سطح آمادگی برای فرهنگ‌سازی ایمنی نیز بیشتر شود.

معاون عمرانی استاندار اذعان کرد: برگزاری مانورهای امداد و نجات برای همه افراد تلنگری است تا آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را داشته باشند و همه دستگاه‌های متولی باید آمادگی بیشتری در تمامی مراحل پیدا کنند.

امیدی‌پور آثار زلزله و سوانح را اقتصادی، روانی و امنیتی ذکر کرد و گفت: بروز حوادث تا سال‌ها در جسم و روح کودکان و تمامی کسانی که در صحنه بوده‌اند وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول