اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال‌احمر کاشمر:

بدون آموزش مقابله با حوادث و بلایای طبیعی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: رئیس هلال‌احمر کاشمر گفت: بدون آموزش مقابله با حوادث و بلایای طبیعی امکان‌پذیر نیست.

بدون آموزش مقابله با حوادث و بلایای طبیعی امکان‌پذیر نیست

مهدی شرافتی صبح امروز و در آستانه هفته بلایای طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: تامین عوامل نرم‌افزاری در بحث سوانح و حوادث حرف اول را می‌زند و باید هر چه می‌توانیم در بحث آموزش گام برداریم.

رئیس هلال‌احمر شهرستان‌های کاشمر و بردسکن ادامه داد: آموزش‌ها در قالب آموزش چهره به چهره، رسانه، پوستر و در سایر موارد است و تا زمانی که تغییر رفتار مردم ایجاد نشود، ارائه آموزش باید مستمر ادامه داشته باشد چرا که بدون آموزش مقابله با حوادث و بلایای طبیعی امکان‌پذیر نیست.

وی تغییر در رفتار مردم را به خواستن آنان در زمینه چگونگی کاستن از بلایای طبیعی بر شمرد و مقاوم‌سازی منازل را یکی از تغییر رفتار دانست و گفت: مردم به ترمیم بافت‌های فرسوده اقدام کنند و با انجام مقاوم‌سازی در کاهش بلایای طبیعی نقش خود را ایفا کنند.

رئیس هلال احمر شهرستان‌های کاشمر و بردسکن گفت: هلال‌احمر بر حسب وظیفه این آمادگی را برای تمام شهروندان اعم از شهری و روستایی اعلام می‌کند.

شرافتی به فرارسیدن هفته کاهش بلایای طبیعی که از 15 مهرماه به‌ مدت یک هفته در کشور نامگذاری شده است، اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی در این هفته تدارک دیده شده است که به مناسبت هر روز و در راستای کاهش حوادث در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم انجام اقدامات آموزشی و اردوهای مختلف هنوز به حدی که نیاز داشته باشیم، نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول