اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلسه‌ای مطبوعاتی با آمارهایی به ‌دور از واقعیت

ساخت سالن شهید هاشمی‌نژاد از سر گرفته شد

خبرگزاری فارس: اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر شامگاه چهارشنبه جلسه مطبوعاتی دست و پا شکسته‌ای را برگزار و آمار تقریباً دور از واقعیت ارائه داد.

ساخت سالن شهید هاشمی‌نژاد از سر گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، یادمان هست رئیس اداره ورزش و جوانان بهشهر، سال 87 آن زمان که وی را به نام رئیس تربیت بدنی می‌شناختیم پس از چند ماه از حضورش مصاحبه‌ای با اصحاب رسانه انجام داد و امروز پس از چهار سال مصاحبه دیگری را رقم زد.

اما در مصاحبه امروز چه گذشت. ابتدا ماشاءاله طرزه‌یی‌نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان بهشهر از اعتبارات تملک و دارایی گفت و اینکه این اعتبار در سال 87 بیش از 296 میلیون تومان بود و امسال به 310 میلیون تومان رسید.

وی همچنین از ساخت و سازهایی که طی این مدت انجام شد گفت و اشاره‌ای به توقف سالن شهید هاشمی نژاد داشت که از سال 87 تاکنون کار ساخت و ساز آن تعطیل شده و سرانجام پس از پیگیری‌هایی که ایشان آنها را از طرف نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه می‌داند، مبلغ 1.1 میلیارد تومان تامین شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر در ادامه با اشاره‌ای غیر مستقیم به تعاملی که با اداراتی مانند تعاون روستایی دارد، تصریح کرد: تعاون روستایی شهرستان سوله‌ای بلااستفاده داشت که ما آن را به سالن ورزشی بانوان تبدیل کردیم.

اما آقای رئیس از داستان این سوله ورزشی نگفت که تعاملات صورت گرفته در راستای جذب اقوام رئیس اداره تعاون روستایی بوده و هم اکنون آن فرد را در جزیی‌ترین مسائل کاری و شخصی خود وارد کرده و حتی دسته چک و خزانه و مدیریت استخر تربیت بدنی را به آن فرد سپرده است و به‌دلیل همین موضوع اختلافاتی را در اداره به وجود آورده است.

در ادامه، اصغر زارع‌نژاد مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان بهشهر که از ابتدای تاسیس این اداره تاکنون رنگ و رخسار مدیران زیادی را دیده است، شروع به تعریف و تمجید از رئیس اداره کرد و گفت: ایشان کارهای زیادی را برای اداره انجام دادند و مورد انتقادات زیادی هم قرار گرفتند، مثلاً ما در اداره یک مینی‌بوس خوب برای اعزام تیم‌ها نداشتیم اما ایشان آن را تهیه کرد و کسی هم نگفت چگونه؟

اما آقای روابط عمومی نمی‌دانست چون که همه می‌دانند نپرسیدند. همه می‌دانند که یک اتوبوس فرسوده در اداره تربیت بدنی وقت بود که با تحویل آن یک خودروی وَن تحویل گرفته شد و اگر اداره کل ورزش و جوانان مابه التفاوت آن را داده وظیفه خود می‌دانست.

ناگفته نماند زمانی که اداره تربیت بدنی مینی‌بوس داشت آن را در پارکینگ اداره قرار می‌داد، اما وقتی ورزش و جوانان روی کار آمد و مینی‌بوس تبدیل به وَن شد باید سراغش را در اداره تعاون روستایی بگیرید.

مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان بهشهر در ادامه سخنان خود آماری از تعداد اعزام‌ها و برگزاری مسابقات در سال 90 و 6 ماهه 91 داد که مایه تعجب دوستانی شد که از قضایای این آمار باخبرند.

مثلا برگزاری 180 مسابقه روستایی و عشایری و 100 مسابقه مختلف همگانی در سال گذشته که خبرنگاران حتی یک برنامه آن را اطلاع نداشتند تنها نمونه‌ای از آمارهای کیلویی عملکرد ورزشی اداره مذکور است.

به قول یکی از دوستان، سهم ما از این برنامه‌ها فقط شنیدن و نوشتن است، راست و دروغش با خودشان است.

محمدرضا جوادی معاون اداره ورزش و جوانان بهشهر اطلاعاتی درباره سالن‌های ساخته شده، در حال ساخت و در دست اقدام و پیگیری، ارائه داد.

وی تصریح کرد: زمین‌هایی در برخی روستاها برای ساخت سالن و زمین ورزشی تهیه شده که هنوز در اختیار اداره ورزش قرار نگرفته و در این‌صورت تخصیص اعتبار هم نخواهیم داشت.

جوادی افزود: به‌عنوان مثال در روستای «بیشه بنه» یک زمین وقفی است که هنوز سندش در اختیار اداره قرار نگرفته و برخی زمین‌ها را اجاره گرفته‌ایم به طوری که سال گذشته حدود 42 میلیون تومان اجاره پرداخت کردیم.

مسئول ورزش بانوان شهرستان بهشهر هم در سخنانی از وجود 28 نایب رئیس در رشته‌های مختلف ورزشی گفت و اینکه امسال سه میزبانی در رشته‌های تنیس روی میز، تیر و کمان بانوان و تیر و کمان معلولان برگزار کردیم.

مولود کفشی در ادامه گفت: تیم طناب‌کشی بهشهر به زودی به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شود و این تیم 8 روز است که تمرین می‌کند.

این اطلاعات صدای خبرنگاران را درآورد که چرا برای میزبانی‌ها به خبرنگاران اطلاع داده نشد. شاید به این خاطر که تعداد شرکت کنندگان در حد و اندازه حضور خبرنگاران نبود.

همچنین خانم کفشی نگفت که سال گذشته قرار بود تیم طناب کشی استان مازندران ترکیبی از بازیکنان بهشهر، گلوگاه و بابل در ادامه همان مسابقه استانی که به میزبانی گلوگاه برگزار شد، باشد و بهشهر با رایزنی‌هایی که با معاونت ورزش بانوان استان داشت این حق گلوگاهی‌ها و بابلی‌ها را پایمال کرد و تنها به مسابقات کشوری اعزام شد.

همچنین در نتیجه این مسابقات تیم بهشهر به نمایندگی از مازندران و با داد و فریادهای بسیار بالاخره سوم کشور شد و خیلی تلاش کرد تا به مسابقات برون مرزی راه یابد در حالیکه آنها تیم سوم بودند.

امسال همان رایزنی‌ها انجام شد، تیم‌های اراک و قم که تیم‌های اول و دوم بودند، بنا به دلایلی که بهتر است نگوییم، کنار زده شدند تا راه برای تیم بهشهر هموار شود.

حرف‌های رئیس، معاون، مسئول بانوان و روابط عمومی ورزش بهشهر تمام شد. خبرنگاران سوال خاصی نداشتند چون ظاهرا این همه آمار ارائه شده می‌توانست تیتر خبری باشد.

اما، رئیس اداره ورزش و جوانان بهشهر در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که هدف از برگزاری این جلسه چه بود و چرا در اواخر 6 ماهه اول یا هفته نخست مهرماه مصاحبه انجام نشد، اظهار داشت: فرقی ندارد مصاحبه کی انجام شود. مهم این است که انجام شود.

وی همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به نزدیکی روز تربیت بدنی، چه برنامه‌هایی برای آن دارید، به فارس گفت: جلسه دیگری را هم در  این رابطه برگزار خواهیم کرد.

جلسه تمام شد و ذهنمان داشت رقم‌های نجومی را برانداز می‌کرد و اینکه هدف از این جلسه دو فوریتی چه بود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول