اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی اداره کل بنیاد مسکن فارس:

مسئولیت روان‌سازی امور ادارات با دفاتر پیشخوان دولت است

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و ذیحسابی اداره کل بنیاد مسکن فارس گفت: دفاتر پیشخوان اداره کل پست استان مسئولیت روان‌سازی امور سپرده شده به آنها را با بهره‌گیری از تکنولوژی روز مطابق با استانداردهای موجود بر عهده دارند.

مسئولیت روان‌سازی امور ادارات با دفاتر پیشخوان دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، سعید مصفا با بیان اینکه بنیاد مسکن فارس پیشرو در ارائه خدمت به مردم روستایی از طریق دفاتر پیشخوان دولت است، اظهار داشت: این خدمات شامل نحوه بررسی اسناد مالکیت روستایی، توزیع بیمه‌نامه واحدهای ساختمانی، استعلام برای تقاضانامه‌های وام مسکن، صدور مجوز احداث بنای روستایی و درخواست تسهیلات طرح مسکن روستایی ویژه مقاوم‌سازی است.

وی افزود: همچنین دریافت مدارک و معرفی‌نامه به بانک‌های عامل، ثبت‌نام مسکن مهر و همچنین مسکن خودمالک، الزامات فرم «ج» در مورد پیگیری استعلام‌های انجام شده نیز از دیگر موارد بوده که در راستای اطلاع‌رسانی دقیق، هدفمند و نیز بهره‌گیری از نیروهای آموزش دیده به منظور کاهش مراجعه مردم به دوایر دولتی انجام شده است.

مصفا خاطرنشان کرد: بحث توسعه دفاتر پیشخوان دولت در برنامه پنجم توسعه مورد تاکید مسئولان قرار گرفته است و با اجرای این برنامه بسیاری از امور اجرایی ادارات که با مراجعه گسترده مردم همراه است برون‌سپاری می‌شود و دفاتر پیشخوان اداره کل پست استان مسئولیت روان‌سازی این امور را با بهره‌گیری از تکنولوژی روز مطابق با استانداردهای موجود بر عهده دارد.

به گفته وی، هم‌اکنون بنیاد مسکن فارس در اجرای طرح برون‌سپاری امور اجرایی خود و کاهش مراجعات مردم به دفاتر این نهاد از مناطق روستایی به مرکز استان و یا شهرستان‌های تابعه فارس در شمار استان‌های پیشرو قلمداد می‌شود.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن فارس تصریح کرد: تاکنون جلسات آموزشی متعددی را به منظور اجرای بهتر این طرح با حضور کارشناسان ارشد اداره پست فارس و همچنین کارشناسان این نهاد برگزار کرده‌ایم و طی آن مدیران بنیاد مسکن و ادارات پست شهرستان‌ها از سراسر استان به صورت گروهی در جلسات آموزشی و توجیهی شرکت کرده‌اند.

به گفته مصفا، از اول فروردین تا 27 شهریور‌ماه سال جاری این نهاد موفق به انجام 6 هزار و 143 ترافیک ارائه خدمت به مردم در مناطق روستایی استان با همکاری دفاتر پیشخوان دولت شده است.

این مسئول ادامه داد: از این تعداد بیشترین حجم ترافیک مربوط به استعلام فرم «ج» با 2 هزار و 451 ترافیک و در مرحله بعدی شامل تشکیل پرونده و کارشناسی صدور اسناد مالکیت روستایی به حجم یک‌هزار و 262 ترافیک بوده و سایر موارد در رده‌های بعدی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای توفیق بیشتر در اجرای این طرح باید مباحث آموزشی را جدی گرفت و نیز بسترسازی فرهنگی برای بهره‌گیری از این روش را در کاهش تردد ارباب رجوع به مرکز استان به نحوی شایسته مورد توجه قرار داد. 

معاون فنی اداره کل پست استان فارس نیز گفت: بنیاد مسکن در اجرای طرح توسعه دفاتر پیشخوان دولت و همچنین امور آی.سی. تی در بخش برون‌سپاری امور اجرایی خود که نیازمند مراجعه حضوری روستائیان است اهتمام لازم را داشته و در شمار ادارات پیشرو در اجرایی شدن این طرح بوده است.

به گفته احمد واعظ پور با انجام ارزیابی ویژه دفاتر پیشخوان و بنیاد مسکن فارس در ارائه خدمت به مردم ملاک عمل «سامانه آماری» موجود در مراکز است.

با برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی که در مرکز استان برگزار شد مدیران شعب شهرستان‌های بنیاد مسکن و نیز ادارات پست شهرستان‌ها علاوه بر ارائه آمار‌های عملکردی به بررسی مشکلات و موانع اجرای طرح برای سهولت بیشتر و توفیق در مراحل بعدی آن پرداختند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول