اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای مقاوم‌سازی منازل مددجویان

همایش مقابله با بلایای طبیعی در چرام برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش مقابله با بلایای طبیعی به منظور مقاوم‌سازی، بهسازی و نوسازی منازل مددجویان چرامی، توسط کمیته امداد در این شهرستان برگزار شد.

همایش مقابله با بلایای طبیعی در چرام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صبح امروز به منظور فرهنگ مقاوم‌سازی، بهسازی و نوسازی منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی چرام و همچنین گرامی‌داشت هفته کاهش بلایای طبیعی و روز مقاوم‌سازی همایش تجلیل از 110 احداث‌کننده مسکن مقاوم با تدبیر کمیته امداد در شهرستان چرام با حضور رئیس کمیته امداد، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

در حاشیه این همایش علی‌حسن مظاهری اظهار کرد: افزایش آگاهی مردم برای مقابله با خطرات و بلایای طبیعی امری ضروری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان چرام با بیان اینکه کشور ایران از جمله 10 کشوری است که مورد تهدید بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله قرار دارد، عنوان کرد: نحوه برخورد با حوادث و خطرات بلایای طبیعی می‌تواند در نتیجه آن تأثیر فراوانی داشته و سبب کاهش یا افزایش نتایج مخرب آن شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت حساس و اهمیت موضوع لازم است تا با آموزش‌های توجیهی و برگزاری مانورهای آموزشی زمینه آمادگی مردم در برخورد با بلایای طبیعی فراهم شود.

این مسئول با اشاره به نقش آموزش در کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: هم‌زمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه‌های ویژه‌ای با هدف آگاهی‌بخشی به شهروندان و کسب آمادگی‌ به منظور مقابله با بلایای طبیعی باید با همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برگزار شود.

مظاهری نقش کمیته امداد را در این راستا مؤثر دانست و افزود: کمیته امداد در راستای مقاوم‌سازی، نوسازی و تعمیرات کلی ساختمان‌های مددجویی گام‌های موثری برداشته است.

وی احداث بیش از 70 باب منزل مسکونی و خدمات ساختمانی از جمله تعمیرات کلی و جزئی و معافیت انشعابات به مقدار 705 فقره با اعتباری بالغ بر 40 میلیون ریال را از جمله اقدامات کمیته امداد در این زمینه دانست.

در این همایش ضمن آموزش کمک‌های اولیه و امداد و نجات توسط کارشناسان هلال احمر به ضرورت احداث مسکن مقاوم و رویکرد مقاوم‌سازی توسط کارشناسان، پرداخته شد.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول