اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

اردبیل صاحب 44 مرکز آموزش عالی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هم اکنون در استان اردبیل 44 مرکز آموزش عالی فعالیت می‌کنند که در این مراکز بیش از 73 هزار نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند.

اردبیل صاحب 44 مرکز آموزش عالی است

مسعود گنجی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سه واحد تحقیقاتی و پژوهشی در استان با در نظر گرفتن مزیت‌های مختلف فعالیت می‌کنند که اساس کار آنها پرورش نیروهای متخصص و همچنین ارتقای شاخص‌های علمی و تحقیقی و پژوهشی استان است.

وی خاطرنشان کرد: ما در جذب دانشجو با مشکلی خاص روبرو نیستیم به طوری که صندلی‌های دانشگاه‌های این استان بیشتر از ظرفیت داوطلبان است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: در بعد کیفیت بخشی رشد ما نسبت به شاخص جهانی 11 برابر است در حالی که استان ما نسبت به کل جمعیت از لحاظ دانشجو و پذیرش محققان از جایگاه متوسط کشوری بالاتر است.

گنجی توانمندی تمام مراکز و کیفیت ارائه خدمات را خاطرنشان کرد و گفت:‌ ما بیشترین تمرکز خود را بر ارتقای کیفیت آموزشی گذاشتیم به طوری که از پژوهشگران و محققان و اساتیدی که اقدام به تولید مقاله و کتاب می‌کنند حمایت می‌کنیم.

این مسئول از ارتقای 50 درصدی یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تولید کتاب در 9 ماه سال میلادی خبر داد و بیان داشت: کلیه دانشگاه‌های استان علاوه بر مجهز شدن به امکانات علمی به فضای پژوهشی مناسب هم مجهز هستند به طوری که با گذر از مرز دانش وارد عرصه پژوهش شدیم و دانشگاه‌های این استان به ویژه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی جهانی ورود پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود:‌ آموزش قسمتی از رسالت ماست که در تربیت نیرو از همین ابزار و الگوی پژوهشی استفاده می‌کنیم تا توانمندی‌ها ظهور و بروز پیدا کند.

گنجی حلقه مفقوده و گم شده را در انجام رسالت دانشگاهی مسئله پژوهش و تحقیق توصیف کرد و ادامه داد: ما باید با آینده‌نگری و تدوین برنامه‌ای درست سرمایه‌گذاری‌های خود را به سمت ارتقای شاخص‌های علمی و تحقیقاتی قرار دهیم.

وی از کسب مجوزهای لازم برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: در این زمینه تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده به طوری که ما به زودی شاهد کلنگ‌زنی پاک علم و فناوری در اردبیل در جنب دانشگاه محقق اردبیلی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل همچنین از تکمیل ساختمان‌های در حال احداث دانشگاه محقق اردبیلی به ویژه دانشکده‌های فعال در این مجموعه خبر  داد و تصریح کرد: در این زمینه اقدامات لازم در حال پیگیری است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول