اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان فیلم چتر سبز:

فرهنگ‌سازی برای متولیان جشنواره کودک از بچه‌ها مهم‌تر است

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم چتر سبز با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای متولیان جشنواره کودک از بچه‌ها مهم‌تر است، گفت: نخستین قدم برای نهادینه کردن و عادت دادن کودکان به دیدن فیلم‌های خوب بر عهده آموزش و پرورش است.

فرهنگ‌سازی برای متولیان جشنواره کودک از بچه‌ها مهم‌تر است

ناصر رفاهی در حاشیه دومین روز از جشنواره کودک و نوجوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: داستان فیلم چتر سبز درباره کودکی است که بنا به ضرورت به روستای پدر و مادری می‌رود و با طبیعت و حیات وحش آشنا می‌شود.

وی افزود: کودکان امروزی ارتباط با فضای سرسبز شمال و طبیعت ایران را در خوردن کیک و بستنی خلاصه کرده‌اند و در ارتباط با طبیعت مغفول مانده است به همین دلیل ضرورت ساخت این فیلم را حس کردم.

کارگردان فیلم چتر سبز درباره سطح کیفی فیلم‌های کودک و نوجوان تصریح کرد: به نظر من جشنواره باید محفلی برای یاد دادن فرهنگ فیلم دیدن باشد که نخستین قدم در این راه بر عهده آموزش و پرورش است، بنابراین از دیدگاه من فرهنگ‌سازی برای متولیان جشنواره کودک از بچه‌ها مهم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه سینمای کودک مظلوم واقع شده است، گفت: مخاطبان کودک حق انتخاب ندارند چرا که بزرگسالان آنها را به دیدن فیلم‌ها می‌برند بنابراین ابتدا باید برای بزرگسالان فرهنگ‌سازی کرده و به آنها آموزش بصری برای دیدن فیلم دهیم تا آن را به کودکان انتقال دهند.

رفاهی در ادامه با اشاره به اینکه سالن سینمای فرشچیان مشکلات فنی بسیاری برای پخش فیلم داشت، گفت: صدای فیلم چتر سبز با مشکل بسیار مواجه شده بود و تصویر نیز در میان فیلم قطع شد ضمن اینکه پخش فیلم 35 میلیمتری به خاطر کمبود امکانات جایگزین دیجیتال شده بود.

وی افزود: احساس می‌کنم به اندازه‌ای که برای رفع مشکلات در آپارات‌خانه از پله‌ها بالا و پایین رفتم، برای ساخت فیلم اذیت نشدم.

کارگردان فیلم چتر سبز تصریح کرد: در میان تمام این مشکلات به نظر می‌رسید که مربیان کودک و نوجوان نیز توجیه نبودند چرا که در میانه فیلم به بهانه‌ای بچه‌ها را از سالن بیرون بردند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول