اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور کرمان:

دانش شیمی منجر به تولید سرمایه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کرمان گفت: علم شیمی به عنوان یکی از علوم پایه و علم مادر می‌تواند برای تجاری‌سازی و ایجاد تحول در علوم نقش عمده‌ای را داشته باشد.

دانش شیمی منجر به تولید سرمایه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید تابلی صبح امروز در آیین آغاز به کار دهمین همایش ملی شیمی در دانشگاه پیام‌نور اظهار داشت: این همایش از شش ماه قبل در استان کرمان کلید خورد.

وی از ارسال 850 مقاله به دبیرخانه دهمین همایش ملی شیمی پیام‌نور خبر داد و ابراز داشت: بعد از انجام فرآیند داوری 655 مقاله در این همایش پذیرفته شد.

تابلی عنوان کرد: از مجموع مقالات پذیرفته شده به دبیرخانه این همایش 100 مقاله در قالب سخنرانی و 555 مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: امیدواریم که برگزاری این همایش‌ها موجب تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد.

تابلی با بیان اینکه علم شیمی به عنوان یکی از علوم پایه و علم مادر می‌تواند برای تجاری‌سازی و ایجاد تحول در علوم نقش عمده‌ای را داشته باشد، اذعان داشت: علم شیمی و برگزاری این همایش‌ها ما را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

تابلی بیان کرد: امیدواریم حضور فرهیختگان دانشگاهی در دهمین همایش ملی شیمی پیام‌نور ما را در زمینه تولید علم و ارتقای درجه علمی ایران کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ایران مقام نخست تولید علم در سطح منطقه را دارد، افزود: این امر جای تبریک به جامعه دانشگاهی را دارد.

تابلی تصریح کرد: ایران در زمینه تولید علم جلوتر از افق سند چشم‌انداز است و امیدواریم برگزاری این همایش‌ها ما را به جایی ببرد که مقام نخست تولید علم دنیا را داشته باشیم.

وی ابراز داشت: دانشگاه پیام‌نور استان کرمان در چهار رشته ریاضی، ادبیات، زمین‌شناسی و شیمی در مقطع کارشناسی ارشد در مراکز کرمان، سیرجان، رفسنجان، زنگی‌آباد و جیرفت دانشجو می‌پذیرد و در آینده‌ای نزدیک مقطع دکترای شیمی در مرکز دانشگاه پیام‌نور سیرجان دایر می‌شود.

تابلی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر و به برکت دولت‌های نهم و دهم در شاخص‌های عمرانی و پژوهشی در دانشگاه پیام‌نور کرمان شاهد رشد اسطوره‌ای بوده‌ایم.

این مسئول افزود: 45 هزار دانشجو در 30 مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور در استان کرمان تحصیل می‌کنند و همچنین 134 عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های پیام نور استان کرمان مشغول آموزش و پژوهش هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه چاپ مقالات و کتاب و همچنین پروژه‌های درون و برون دانشگاهی شاهد رشد چشمگیری در دانشگاه پیام نور استان کرمان هستیم، خاطرنشان کرد: تجهیز آزمایشگاه‌ها و سایت‌های رایانه این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش فارس، دهمین همایش ملی شیمی پیام نور از 19 تا 21 مهر ماه در محل دانشگاه پیام‌نور مرکز کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول