اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شمال استان بوشهر:

200 نفر در اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شرکت کردند

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شمال استان بوشهر گفت: 200 نفر از جوانان روستاهای بندر گناوه و جزیره خارک در اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گناوه شرکت کردند.

200 نفر در اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شرکت کردند

غلامعلی حقیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پس از اتمام مرحله استانی طرح ولایت ناحیه بسیج دانشجویی، در اوایل مهر ماه امسال گروه جهادی دانشگاه پیام نور مرکز گناوه اقدام به برگزاری اردو با 50 دانشجوی جهادی به مدت 15 روز در روستاهای چهار روستایی، چهارمحال، گاو سفید کوچک از توابع بخش بندر ریگ شهرستان گناوه و همچنین جزیره خارک کرد.

حقیقی افزود: این گروه جهادی موفق به انجام فعالیت‌های آموزشی و هنری، فرهنگی، عمرانی، ورزشی و کشاورزی زیادی شد که کامل‌کننده اردوی تیر و مرداد ماه بود.

حقیقی خاطر نشان کرد: مرکزیت این اردو، روستای چهارمحال شهرستان گناوه بود که از آنجا دانشجویان جهادی به تمام مناطق راهی و هدایت می‌شوند، این روستا به دلیل استقبال فراوان اهالی روستا و پیگیری‌های مکرر دهیار آن، به عنوان مرکزی برای هدایت اردوها انتخاب شد.

وی افزود: در این اردو بیش از 200 نفر متقاضی و شرکت‌کننده از روستای چهارمحال در کلاس‌های آموزشی و کمک درسی از قبیل کامپیوتر (PowerPoint،PhotoShop Word،(Windows، ریاضی و زبان انگلیسی در مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و بزرگسالان داشتیم.

حقیقی متذکر شد: کلاس‌های هنری این اردو شامل آموزش نقاشی، گلدوزی، گونی بافی و بافتنی بود و برنامه‌های ورزشی و تفریحی آن شامل کلاس‌های فوتبال، والیبال و پیاده‌روی به صورت روزانه را شامل می‌شد، همچنین از برنامه‌های کشاورزی این اردو می‌توان از درختکاری در روستای چهارمحال نام برد.

وی افزود:‌ برای خردسالان نیز کلاس مهد کودک به همراه آموزش نقاشی و بازی‌های کودکانه داشتیم و روزانه برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌ها برای اعضای گروه با حضور مسئول اردو جهادی جلسات متعدد تشکیل می‌شد.

وی سپس به برنامه‌های فرهنگی انجام شده در این روستا پرداخت و گفت: برگزاری کلاس قرآن و احکام ، حضور در جمع خانواده شهدای روستا و تکریم از مقام شامخ آنها و فرهنگ جهاد و شهادت و حضور فعالانه در مسجد روستا و برگزاری برنامه‌های فرهنگی دیگر از اهم فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این روستا است.

مسئول ستاد اردوهای جهادی دانشجویی شمال استان بوشهر از فعالیت‌های عمرانی انجام شده در این روستا خبر داد و افزود: فعالیت‌های عمرانی انجام شده در روستای چهارمحال شامل اجرای دیوارنویسی و نقاشی روی دیوار در سطح روستا و و رنگ‌آمیزی بلوارهای روستا و مدرسه چهارمحال بود و همچنین همزمان با این فعالیت‌ها به دیوارنویسی و نقاشی روی دیوار در سطح روستاها و مدارس روستاهای همجوار این روستا از جمله چهار روستایی و گاو سپید کوچک و سه مدرسه هم در جزیره خارک اقدام شد.

حقیقی اضافه کرد: در همین تابستان امسال در جزیره خارک و بوشهر و روستاهای چهارمحال و چهارروستایی از توابع بخش بندر ریگ شهرستان گناوه نزدیک به 160 تن دانشجوی جهادی بسیجی این دانشگاه حضوری چشمگیر در برگزاری اردوهای جهادی در شمال استان بوشهر داشتند.

مسئول ستاد اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شمال استان بوشهر گفت: اردوی جهادی تیر ماه در جزیره خارک و روستای چهارمحال 15 روزه و در روستای چهارروستایی 30 روزه و در بوشهر 18 روزه بوده است.

وی بیان کرد: یکی از محدودیت‌های عمده ما در بحث اردوهای جهادی شمال استان، نداشتن یک وسیله نقلیه مختص گروه‌های جهادی با پراکندگی جغرافیایی نسبتاً زیاد مکان اردوها برای پشتیبانی از دانشجویان جهادی بود.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول