اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از علمای اهل سنت زرآباد:

اتحاد و اتفاق مسلمین جزو باور دینی ماست

خبرگزاری فارس: یکی از علمای اهل سنت زرآباد گفت: اتحاد و اتفاق مسلمین یک مبحث اساسی بوده و جزو باورهای دینی ما محسوب می‌شود.

اتحاد و اتفاق مسلمین جزو باور دینی ماست

مولوی‌ عارف هوتی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان در ارتباط با اهانت‌کنندگان به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: حضرت محمد مصطفی (ص) به عنوان خاتم‌الانبیاء، آخرین فرستاده خداوند برای هدایت و ارشاد انسان‌ها بر روی زمین است که مظهر رحمت، عطوفت و مهربانی است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) بر قلمرو دل‌های مسلمانان حکومت داشته و در واقع با مهربانی و عطوفت خود، قلب‌ها را تسخیر کرده است.

این عالم برجسته اهل سنت ادامه داد: دین اسلام از کلمه «سلم» به معنای آرامش گرفته شده است، سلام از نام‌های خداوند است، لذا دین ما، دین اطمینان، امنیت و صلح و آرامش است.

مولوی‌ هوتی بیان کرد: فرشتگان الهی از جانب خداوند می‌فرمایند که محمد (ص) به عنوان یک رحمت برای تمام جهان هستی فرستاده شده است لذا خشونت برای چنین پیامبر صلح و دوستی معنایی ندارد.

وی تصریح کرد: وقتی که مؤمنین در روز قیامت به ملاقات پروردگار می‌روند با کلمه سلام وارد می‌شوند یعنی آغاز هر عملی با صلح و آرامش همراه است.

وی گفت: متأسفانه دشمنان اسلام همواره سعی می‌کنند با انجام اعمال زشت و شنیع با اسلام و مسلمین به مقابله برخیزند و اسلام را مورد تحلیل قرار دهند.

مولوی‌ هوتی افزود: دشمنان اسلام و پیامبر بزرگوار با کشیدن کاریکاتورها، ساخت فیلم‌های اهانت‌آمیز و ... از اسلام احساس خطر می‌کنند لذا با این اعمال می‌خواهند افکار عمومی مسلمانان را نسبت به اسلام و مقدسات دینی بدبین کنند و با اهانت به شخص پیامبر نور و رحمت، غیرت دینی مسلمانان را برانگیخته کنند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: دشمنان با انجام چنین کارهایی می‌خواهند غیرت دینی و اسلامی جامعه مسلمین را بیازمایند و حساسیت مسلمانان را بسنجند و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند در حالی که این اعمال ننگین آنها ضمن آشکار کردن چهره کریه و پلیدشان، سبب اتحاد و وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود.

مولوی‌ هوتی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و نقش تأثیرگذار ایشان در بین جوامع اسلامی گفت: بیش از هر زمان دیگری چهره دشمنان اسلام آشکار و رسوا شده و همبستگی و انسجام جوامع مسلمانان با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری بیشتر می‌شود.

وی بیان داشت: براساس منویات مقام معظم رهبری، مبحث اتحاد و اتفاق مسلمین از اهمیت اساسی برخوردار بوده و یک بحث مقطعی نیست بلکه جزو باور و ایمان ماست چراکه دین اسلام؛ دین مهربانی، دوستی و آرامش است.

این عالم اهل سنت بیان کرد: در شرایط کنونی جهان و هجمه‌های ضددینی و مذهبی دشمنان، بحث اتحاد و همبستگی مسلمانان بیش از پیش احساس می‌شود و این ضربه‌ای محکم برای جنایتکاران خواهد بود.

مولوی‌ هوتی در ادامه به دهه کرامت و امامت اشاره کرد و گفت: ما وظیفه داریم که به سیره بزرگان دین احترام بگذاریم، و اهل بیت (ع) و اولاد پیامبر اسلام مورد اتفاق همه مسلمانان هستند و با تأسی از آنان باید زندگی کنیم.

وی افزود: اهل بیت (ع) و فرزندان رسول مکرم اسلام همواره در ایجاد اتحاد و اتفاق مسلمانان بسیار تأثیرگذار بوده و هستند لذا شیعه و سنی با این اتفاق‌نظر راه دشمنان را بسته و اجازه دخالت آنها در امور مسلمانان را نخواهند داد.

این عالم روحانی اضافه کرد: در دنیای کنونی که موج بیداری اسلامی تمام جوامع اسلامی و آزادیخواهان دیگر دنیا را فراگرفته، وظیفه ما ایرانیان به عنوان ملتی انقلابی این است که پیشقدم بوده و از مقدسات دینی خود دفاع کرده و به اهانت‌کنندگان به ساحت پیامبر رحمت و دوستی اجازه ندهیم که احساسات ما را جریحه‌دار کنند و با سازندگان و عوامل ساخت فیلم موهن برخورد جدی شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که نظام حکومت ما اسلامی و دینی است لذا نسبت به سایر مسلمانان دنیا بهتر می‌توانیم علیه این گونه اعمال شنیع اعتراض کنیم و انزجار خود را مکررا به دشمنان نشان دهیم، دیگر ملت‌های مسلمان هم دنباله‌رو و پیرو ملت ایران هستند اما دولت‌هایشان به آنها اجازه نمی‌دهند.

مولوی عارف هوتی گفت: مردم استان سیستان‌وبلوچستان اعم از شیعه و سنی از این اعمال زشت و ننگین دشمنان بیشتر از همه متنفر هستند و با اتحاد، اتفاق و همدلی بیشتر در کنار یکدیگر، دشمنان را در انجام نقشه‌های شومشان مأیوس کرده و این وحدت آنها خشم و انزجار بیشترشان را به سازندگان و عوامل ساخت فیلم اهانت به ساحت قدسی پیامبر اسلام را نشان می‌دهد.

وی افزود: مردم استان سیستان‌وبلوچستان هرگز به دشمنان اجازه نخواهند داد که بین وحدت و همبستگی آنها تفرقه ایجاد کنند و هرگز خوراک تبلیغاتی بیگانگان نخواهند شد.

مولوی‌ هوتی از مردم استان خواست تا بیشتر از همیشه، وحدت خود را حفظ کنند و به دور از مباحث مذهبی در کنار یکدیگر بوده تا با این اتفاق بزرگ آنان، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام کوبیده شود.

وی خطاب به دشمنان نیز گفت: بدانید که مردم سیستان‌وبلوچستان به دور از مسائل و مباحث مذهبی در صلح و دوستی و برادری با یکدیگر زندگی کرده و مباحث مذهبی هیچ تأثیری بر رفتار و زندگی مسالمت‌آمیز آنها نخواهد گذاشت.

مولوی‌ هوتی افزود: مردم شهر زرآباد نیز از مسئولان می‌خواهند تا پیگیر باشند و هرچه زودتر عوامل و سازندگان فیلم اهانت به ساحت ملکوتی پیامبر مکرم اسلام به سزای اعمال ننگینشان برسند تا کسی به خود اجازه ندهد به مقدسات مسلمانان توهین کند و یا فکر آن را در ذهن خود راه دهد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول