اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی خلخال:

اهانت‌کنندگان به ساحت پیامبر (ص) نادان‌تر از دوران جاهلیت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال گفت:‌ اهانت‌کنندگان به ساحت نبی مکرم اسلام امی‌تر و نادان‌تر از مردمان عصر جاهلیت هستند که حرکت سخیف آنها قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

اهانت‌کنندگان به ساحت پیامبر (ص) نادان‌تر از دوران جاهلیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محسن محسنی عصر امروز در گردهمایی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های خلخال در اعتراض به تهیه و پخش فیلم موهن و اهانت‌آمیز به ساحت نبی مکرم اسلام در خلخال اظهار داشت: امروز شیاطین روزگار با مرکزیت آمریکا جمع شدند تا برای ادیان و مذاهب مختلف توطئه‌ای خبیث و شیطانی بچینند که در این زمینه هوشیاری و مراقبت همه امت‌های آزادیخواه و صاحب ادیان مختلف بسیار ضروری و با اهمیت به نظر می‌رسد.

وی علت بیشترین هجمه علیه مسلمانان را پویایی و ارزشمندی دین اسلام و بالندگی این مکتب انسان‌ساز توصیف کرد و افزود: دشمنان اسلام که در مسیر انحراف و به وجود آوردن شکاف در این مذهب انسان‌ساز هم قسم شدند به حرکتی بچگانه و بسیار شنیع دست بزنند تا شاید جامعه اسلامی را ملتهب کنند در حالی که امت اسلامی با وحدت و همدلی مشت محکمی در این حرکت بی‌ثمر دشمن به دهان آنها وارد کرد.

محسنی تصریح کرد:‌ امروز بشریت تشنه معارف اسلام و فرهنگ نبوی و علوی است چرا که دیگر دوران سلطه و غلبه استکبار بر امت اسلامی سپری شده و باید آمریکا و همدستان منطقه‌ای او بساط ظلم و فساد و جور را برچینند.

این مسئول با ابراز تأسف از موضع‌گیری‌های عجولانه و بسیار توهین‌آمیز زمامداران کشورهای عربی به ویژه عربستان در اهانت به ساحت مقدس و نورانی پیامبر اسلام خاطر نشان کرد: بشریت از این سخنان ناپخته افسوس و حیرت زده می‌شود چرا که امروز زمامداران مزدور صفت حاشیه خلیج فارس که خود را خادم‌الحرمین معرفی می‌کنند در حقیقت خائن‌الحرمین شدند و با اهانت به ساحت پیامبر (ص) تلاش می‌کنند تا اهداف شوم خود را پیاده کنند.

در این مراسم که با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های مختلف برگزار شد، دانشجویان با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و آتش زدن پرچم‌های آنها خواستار محاکمه بی‌قید و شرط عوامل ساخت این فیلم توهین‌آمیز شدند.

همچنین دانشجویان در بیانیه‌ای که در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر نور و رحمت اسلام صادر کردند، این حرکت توأم با فتنه را تفکر صهیونیستی، آمریکایی توصیف کرده و از جوامع بشری و انسانی خواستند تا این‌گونه اقدامات را محکوم کرده و زمینه محدود کردن و از بین بردن چنین اقدامات و حرکت‌های سخیف را به وجود آورند.

 

محکومیت اهانت به ساحت پیامبر از سوی روحانیان شیعه و اهل سنت اردبیل- گیلان

به گزارش فارس، همچنین علما و روحانیان شیعه و اهل سنت استان‌های اردبیل و گیلان با صدور بیانیه‌ای اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام را محکوم کرده و این اقدام را در قرن بیست و یکم نشان از خوی وحشیگری صهیونیسم جهانی توصیف کردند.

در این بیانیه که به امضای دفتر تقریب مذاهب اسلامی استان‌های اردبیل و گیلان رسیده است پیامبر اسلام، پیامبر نور و رحمت و عدل و مهر و محبت توصیف شده و از این شخصیت والامقام به عنوان مشعل‌دار ایمان و اعتقاد و منادی آزادی و آزادگی یاد شده که بشر را در هدایت از انحراف و گمراهی به سمت کمال و راستی یاری کرده و مدد رسانده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: نمونه بارز این واکنش جاهلانه در قبال دعوت به حق کشتن پیامبران الهی و پیروان آنها توسط جلادان روزگار بوده که در قرآن کریم به آن تاکید شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به حیله‌ها و نیرنگ‌ها و ستم‌هایی که در طول تاریخ در حق اولیا و انبیای الهی روا داشته شده، آمده است: در عصر پیشرفت و توسعه شاهد چنین اعمال نکوهیده شب‌پرستان صهیونیستی و امپریالیستی هستیم که نشان کاملی از تحجر و افراط‌گری و بهانه‌جویی آنها است.

در این بیانیه از جوامع اسلامی خواسته شده با عمل به آموزه‌های وحیانی و پرهیز از تفرقه و خشونت فرقه‌ای با منطق و دلیل هرگونه بهانه‌جویی دشمنان را سرکوب کرده و با هوشیاری و قیام و تعامل و هم‌افزایی در خنثی کردن ترفندهای پیش آمده بکوشند.

در بخش پایانی این بیانیه از تمام نویسندگان، هنرمندان و صاحبان تریبون خواسته شده است چهره تابناک نبی مکرم اسلام را شایسته و مطلوب مبتنی بر عدالت و برادری به جهانیان معرفی کرده تا زمینه سرنگونی پرچم کفر و اعتلای پرچم توحید بیش از گذشته فراهم آید.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول