اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

اهانت به پیامبر(ص) نشانه عجز و ناتوانی غرب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: جسارت و اهانت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام نشانه عجز و ناتوانی غرب است.

اهانت به پیامبر(ص) نشانه عجز و ناتوانی غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه دنا با دعوت از مردم به تقوای الهی و پرهیز از گناه بیان کرد: بر اساس آیات و روایات تقوا ملکه و نیروی معنوی است که خانه دل را روشن می‌کند.

امام جمعه دنا عنوان کرد: در ارتباط با موضوع ازدواج مخالفت‌هایی از طرف والدین و بزرگترها و اطرافیان به وجود می‌آید که این یک معضل است و مخالفت والدین نشان از خیرخواهی و دلسوزی و صلاحدید برای فرزندان است.

خطیب جمعه دنا با بیان این‌که باید از تجربیات والدین استفاده کنیم، گفت: تجربه خیلی مهم است گاهی اوقات این مخالفت از روی خیرخواهی نیست اگر چه موضوع ازدواج فامیلی باشد.

قاسم‌زاده معصوم را از لحاظ جسم و روح بی‌عیب و نقص دانست، عنوان کرد: اگر امیرالمومنین(ع) نبود هیچ کس هم شأن و هم کفو با حضرت زهرا(س) پیدا نمی‌شد لذا ازدواج این دو معصوم ازدواج فامیلی بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا اظهار کرد: اگر والدین در ازدواج فرزندان سنگ‌اندازی کنند باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم و اولین راه این است که با منطق و استدلال با آن‌ها صحبت شود.

امام جمعه دنا احترام به پدر و مادر را واجب و هم ردیف احترام به خدا دانست، تصریح کرد: اگر جوانان با پرخاشگری مقابل پدر و مادر بایستند راه به جایی نخواهند برد و دعایی خیر والدین را پشت سر خود نخواهند داشت و در زمینه مسائل مالی و اقتصادی که پشتوانه زندگی است محروم خواهند شد.

وی جسارت و اهانت به پیامبر عظیم‌الشأن و انتشار کاریکاتور را نشانه عجز و ناتوانی غرب دانست، افزود: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی این اهانت را محکوم نکردند حتی پلیس را محافظ جان این هتاکان قرار دادند.

قاسم‌زاده با عنوان اینکه سازمان ملل در کشتن سفیر آمریکا در لیبی قطعنامه صادر کرد اما در جسارت و اهانت به پیامبر (ص) هیچ قطعنامه‌ای صادر نشد، گفت: پیامبر اسلام(ص) منادی نور و رحمت برای تمام جهانیان و نماد همه خوبی‌ها و ارزش‌های انسانی است.

امام جمعه دنا ضمن تبریک هفته گردشگری بیان کرد: اسلام همان قدر که به عبادت اهمیت و توجه دارد به سلامت جسم و جان نیز اهمیت می‌دهد و هر روز دانشمندان افق تازه‌ای را پیدا می‌کنند و با کشفیات عجیبی روبرو می‌شوند.

خطیب جمعه دنا اظهار کرد: قرآن کریم خلقت آسمان‌ها و زمین را نشانه‌ای از قدرت آفریدگار می‌داند زیرا خدا دعوت می‌کند که در زمین گردش کنید و به آیات الهی بیندیشید و این گردش و زیبایی‌های خلقت، غذایی برای روح است.

وی با توجه به فرا رسیدن روز جهانی کودک عنوان کرد: انسان از نگاه اسلام دارای ارزش والایی است و برای تمامی مراحل زندگی از قبل از تولد تا بعد از تولد برنامه دارد، کمترین حق و حقوقی که فرزندان بر پدر و مادر دارند انتخاب نام نیکو برای آنهاست.

خطیب جمعه دنا با انتقاد از وضعیت بد بهداشت برای بسیاری از کودکان در جهان افزود: امروز در جهان کودکان به واسطه بهداشت نادرست و جنگ‌ها گرفتار هستند حتی از رفتن به مدرسه محروم می‌باشند و کودکان قربانی طلاق و ازدواج‌های ناموفق خسارتی جبران‌ناپذیر بر آن‌ها وارد می‌شود.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول