اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

مسلمانان در برائت از مشرکین نسبت به اهانت به مقدسات واکنش نشان دهند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: مسلمانان در برائت از مشرکین امسال باید نسبت به اهانت به مقدسات واکنش نشان دهند.

مسلمانان در برائت از مشرکین نسبت به اهانت به مقدسات واکنش نشان دهند

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: حج از جمله فرایض دینی است، که دارای جایگاه عبادی و سیاسی است و مسلمانان باید از این فرصت در عرصه بین‌الملل استفاده کنند.

وی حج را کانونی‌ترین محور تجمع مسلمانان جهان دانست و ادامه داد: حج تنها مراسمی است که تمام مسلمانان از کشورهای اسلامی سراسر جهان در یک نقطه متمرکز می‌شوند و در مقابل چشم جهانیان به عبادت می‌پردازند که باید از این فرصت در راستای رفع مشکلات اسلامی استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به اهانت مشرکین به پیامبر اسلام(ص)، گفت: حج امسال باید رویکرد حج ابراهیمی را در خود داشته باشد و هجمه به وجود آمده از سوی مشرکان  علیه مسلمانان را از بین ببرد.

پژمانفر با تاکید بر اینکه مشرکان از راه ایجاد اختلاف بین اهل شیعه و اهل سنت به اهداف خود نرسیدند، بیان کرد: آنها از راه مشترکات مسلمانان ایجاد ضربه می‌کنند و با هدف قرار دادن قرآن و پیامبر اسلام(ص) که سرمایه هر مسلمانی است می‌خواهند مسلمانان را از بین ببرند.

وی عنوان کرد: مسلمانان باید در مراسم برائت از مشرکین امسال واکنش جدی نشان داده و اعتراض خود را به جهانیان نشان دهند، مسلمانان تمامی کشورها امسال باید در کنگره حج شرکت کنند و به صورت عملیاتی در مقابل دشمن بایستند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: اگر همه کشورهای اسلامی باهم و در یک نقطه اعتراض کنند طبیعتاً بالاترین برخورد را نسبت به این موضوع در بر خواهد داشت و مسلمانان به بالاترین نتیجه ممکن می‌رسند.

پژمانفر تصریح کرد: به سبب مشکلات پیش آمده در جهان اسلام مسلمانان باید برخورد جدی‌تری نسبت به دشمنان از خود نشان دهند و از طریق تحریم کالاهای دشمن اعتراض خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: مسلمانان باید توجه ویژه داشته باشند و کالاهای آمریکایی را استفاده نکنند و در جلسات بزرگ این کار را به صورت گسترده و با تمام کشورها به اشتراک بگذارند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی اظهار کرد: ظرفیت حج بسیار فوق‌العاده است و تمام افراد با هزینه خود در این مراسمی شرکت می‌کنند و در این کنگره جمع می‌شوند و فرصتی ایجاد می‌شود تا ظرفیت به حداقل بهره‌برداری برسد.

پژمانفر بیان کرد: حج صرف عبادت شخصی نیست و رویکرد اجتماعی در جامعه اسلامی و عرصه بین‌المللی دارد و باید در بهره‌برداری در راستای توسعه منافع اسلامی، جلوگیری از هجمه‌های سیاسی علیه مسلمانان، برطرف کردن تهدیدها و تقویت بنیه اسلامی کشورهای اسلامی در شرایط سیاسی اسلامی جدید گام برداشت.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول