اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

اهانت به پیامبر (ص) دل مسلمانان را آزرده کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رشت گفت: اهانت به پیامبر اسلام (ص) دل مسلمانان را آزرده کرده است.

اهانت به پیامبر (ص) دل مسلمانان را آزرده کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار کرد: مسلمانان جهان به دلیل عشقی که به پیامبر اسلام (ص) دارند نمی‌توانند توهینی که علیه رسول اکرم (ص) انجام شده، را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه هتک حرمت رسول اکرم (ص) قابل تحمل نیست، افزود: اهانت به پیامبر اسلام (ص) دل مسلمانان را آزرده کرده است.

قربانی به بالا رفتن نرخ ارز در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمن با اعمال تحریم‌ها به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است و ریشه مشکلات باید شناسایی شود.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش شبانه روزی دولت برای مهار گرانی در جامعه، تصریح کرد: دشمن به دنبال افزایش نرخ ارز است تا مردم را نگران کرده و بین آنها درگیری ایجاد کند.

وی ارائه راهکار اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری را تاثیرگذار دانست و ابراز کرد: مردم باید در برابر هجمه دشمن آگاه باشند و برای مقابله با تحریم‌ها از تولید داخلی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها اهداف دشمن را شناسایی کرده و آن را نشان دهند، خاطرنشان کرد: شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شده است تا نظام اسلامی حفظ شود.

وی گران شدن بعضی از کالای مردم را مربوط به نرخ ارز ندانست و بیان کرد: جلوی سوء‌استفاده‌کنندگان باید گرفته شود.

قربانی در ادامه به 17 مهر روز کودک اشاره کرد و افزود: اسلام برای تربیت فرزند حقوق بسیاری به عهده پدر و مادر گذاشته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دنیای امروز محیط خانواده را متلاشی کرده است، اذعان کرد: استحکام خانواده موجب پرورش استعداد کودکان می‌شود.

وی همچنین به بسیج بعضی از کشورها برای حمله به سوریه اشاره کرد و گفت: ترکیه حمله موشکی به خاک سوریه را آغاز کرده و مجوز حمله نظامی را از مجلس کشور خود گرفته است.

قربانی با اشاره به اعلام آمادگی ناتو برای حمله نظامی به سوریه، اظهار کرد: قطر و عربستان برای کمک مالی به مخالفان سوریه اعلام آمادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان سوریه را پایگاه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی نامید و تصریح کرد: تشنج در منطقه به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر اینکه پایگاه‌های دشمن در کشورهای منطقه در صورت حمله به ایران نابود می‌شود، بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌ ویژه نیروی انتظامی در خدمت نظام اسلامی هستند و به فرمان مقام معظم رهبری گوش می‌دهند.

امام جمعه رشت به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و یادآور شد: ایمان سرمایه‌ای است که مومن را از گناه باز می‌دارد.

قربانی با بیان اینکه مومن به مردم آسیب نمی‌رساند، خاطرنشان کرد: مومن فریب افراد ملحد و کافر را نمی‌خورد.

وی به خارج شدن گروهک منافقین از لیست تروریست‌ها در آمریکا اشاره کرد و افزود: منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی افراد بسیاری را ترور کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان شهید کریمی را یکی از افراد انقلابی در این استان توصیف کرد و گفت: منافقین شهید مذکور و بسیاری از ائمه جمعه را در کشور شهید کردند.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول