اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چارچوب بازدید از عرصه‌های منابع طبیعی

خبرنگاران خراسان‌شمالی از عرصه‌های درکش بازدید کردند

خبرگزاری فارس: خبرنگاران رسانه‌های محلی و سراسری استان خراسان‌شمالی از جمله صدا و سیما، خبرگزاری‌های فارس و ایسنا و روزنامه‌های اتفاقیه، خراسان و قدس از عرصه‌های منابع طبیعی در درکش واقع در غرب این استان بازدید کردند.

خبرنگاران خراسان‌شمالی از عرصه‌های درکش بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، این برنامه ظهر امروز با هماهنگی روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی به منظور آشنایی بیشتر خبرنگاران با اجرای پروژه‌ها و مأموریت‌های منابع طبیعی برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی در جریان این بازدید اظهار کرد: درکش و منطقه هاور از ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان بوده که از تنوع گیاهان دارویی نیز برخوردار است.

موسی صابری با اشاره به اینکه میزان بارندگی در این منطقه 400 میلی‌متر است، گفت: البته در برخی از مواقع این میزان بارندگی به 550 میلی‌متر نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه انواع گیاهان دارویی در این منطقه وجود دارد، افزود: بهره‌برداری از گیاهان دارویی در چند قالب ممنوع، خاص و مجاز امکان‌پذیر است.

صابری از گیاهان دارویی مثل باریجه به عنوان گیاهان خاص یاد کرد که باید بهره‌برداران مجوزهای لازم را از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی کسب کنند.

وی تصریح کرد: گونه‌های لاله‌های واژگون، زالزالک و فندق از جمله گونه‌هایی بوده که برداشت آن ممنوع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی در ادامه بازدید خبرنگاران گفت: یکسری از گونه‌ها نیز مشروط به مجاز بوده که مستلزم ارائه طرح بوده تا این اداره کل در قالب این طرح‌ها مجوزهای لازم را به منظور بهره‌برداری از این گیاهان صادر کند.

وی در عین حال از گیاهان دارویی چون کتیرا، سریش از گونه‌هایی عنوان کرد که تاکنون در استان استقبال نشده که در صورت بهره‌برداری از این گونه‌ها، عواید خوبی نصیب بهره‌برداران خواهد شد.

صابری با بیان اینکه در کشور پنج ناحیه رویشی شناسایی شده است، گفت: دو ناحیه رویشی جنگل‌های ایران و توران و ارس در خراسان‌شمالی وجود دارد.

وی با بیان اینکه 25 هزار هکتار از جنگل‌های خراسان‌شمالی را جنگل‌های هیرکانی در بر می‌گیرد، اظهار کرد: خراسان شمالی از معدود استان‌هایی است که از این جنگل‌ها برخوردار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی تصریح کرد: البته این استان فاقد ناحیه رویشی ارس باران،‌ ناحیه رویشی عمانی و فندق‌لو است.

به گزارش فارس، خبرنگاران حاضر از مناطق و ارتفاعات درکش و هاور بازدید و در جریان اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی در راستای مأموریت‌های محوله قرار گرفتند.

این سومین بازدید خبرنگاران خراسان‌شمالی از عرصه‌های منابع طبیعی بود که پیش از این خبرنگاران از اقدامات انجام شده این اداره در دشت و حوزه سد گلستان و همچنین منطقه گوئینک بازدید به عمل آوردند.

کامبیز انصاری معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی، اسدی رئیس اداره منابع طبیعی مانه و سملقان و شماری از مسئولان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و خبرنگاران استان را طی این بازدید همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول