اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید 77 هزار تن در سال

فارس مقام نخست تولید گوشت قرمز در کشور را دارد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: این استان با تولید سالانه 77 هزار تن گوشت قرمز در کشور، مقام نخست را در کشور کسب کرده است.

فارس مقام نخست تولید گوشت قرمز در کشور را دارد

محمدجعفر صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: یکی از شعارهای دامپزشکان، «دام سالم، غذای سالم و انسان سالم» است که اشاره به نقش دامپزشک در ایمنی و امنیت غذایی دارد.

وی افزود: سالانه حدود 700 هزار تن شیر و 77 هزار تن گوشت قرمز در فارس تولید می‌شود و مقام نخست تولید این نوع گوشت را در کشور دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی فارس اضافه کرد: در سال 90، 108 هزار تن گوشت مرغ به بازار ارائه شد و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری این رقم به 120 هزار تن برسد که در این مورد نیز از استان‌های پیشتاز در تولید گوشت سفید هستیم.

صادقی با بیان اینکه دامپزشکان هم در بخش خصوصی و هم دولتی افتخارآفرین بوده‌اند، با اشاره به اینکه تعداد دامپزشکان بیکار نسبت به صنوف دیگر بسیار کم است گفت: در این استان 2 هزار و 100 دامپزشک عضو نظام دامپزشکی داریم که حدود 2 هزار نفر از آنها شاغل هستند.

همچنین هادی قدکچی رئیس مؤسسه سرم‌سازی رازی نیز به خبرنگار فارس گفت: در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، بدون حضور دامپزشک و توجه به آن، نیل به اهداف این شعار میسر نیست.

قدکچی ادامه داد: توجه به دامپزشکی در یک جامعه، می‌تواند معیاری برای سنجش توسعه‌یافتگی در سلامت آن جامعه باشد.

وی ابراز داشت: تاریخ دامپزشکی و مؤسسه رازی با یکدیگر عجین است و از سال 1303 با بروز طاعون گاوی مؤسسه رازی پایه‌گذاری شد که همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

رئیس مؤسسه سرم‌سازی رازی تصریح کرد: مؤسسه رازی دارای دانش فنی بومی شده است که بعد از دانش هسته‌ای، به عنوان یک دانش استراتژی تلقی می‌شود.

وی همچنین از ساخت واکسن دوگانه روغنی برای پیشگیری از آنفلوانزای طیور در مرکز شیراز خبر داد و افزود: بخش تحقیقات در کنار سازمان دامپزشکی با نیازسنجی کشور کار می‌کند که اگر هدف‌گذاری خوبی روی پایان‌نامه‌های دانشجویان انجام گیرد، کار بهتر پیش می‌رود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول