اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خبر داد

صدور مجوز به متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره خدمات کار آفرینی موظفند مجوز فعالیت خود را تا زمان ایجاد سازمان نظام کارآفرینی از اداره کل کار و امور اجتماعی اخذ کند.

صدور مجوز به متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی

حسین منوری در حاشیه جلسه هیئت خدمات کار‌‌آفرینی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شرایط صدور مجوز برای ایجاد مراکز یاد شده تابعیت به جمهوری اسلامی، داشتن حداقل 35 سال سن در زمان ارائه درخواست، عدم اشتغال در مراکز دولتی و شبه دولتی به استثنای هیئت علمی و...است.

این مسئول ادامه داد: داشتن دکترای تخصصی با سه سال سابقه مفید اجرایی و تحقیقات کاربردی در امر مشاوره در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات یا مدرک کارشناسی ارشد با پنج سال سابقه از جمله شرایط تخصصی متقاضیان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه ابراز داشت: سایر اعضای کادر فنی حداقل دو نفر با مدارک کارشناسی ارشد یا کارشناسی با پنج سال سابقه در رشته‌های مرتبط به منظور ارائه خدمات در تهیه طرح کسب و کار ارزیابی فنی و اقتصادی طرح‌ها و مشاوره مالی و حقوقی به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر باشد.

این مسئول تاکید کرد: حضور حداقل نیمه وقت کادر فنی در مرکز الزامی است.

منوری مدت اعتبار مجوز مراکز مشاوره را سه سال اعلام کرد و بیان داشت: تمدید مجوز منوط به ارزیابی و تائید عملکرد مرکز، توسط هیئت فنی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل رئیس هیات فنی این آیین‌نامه را معاون برنامه‌ریزی استانداری و دبیر این هیئت را مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی عنوان کرد و افزود: سایر اعضای هیئت فنی استان متشکل از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی چون مدیرکل صنایع و بازرگانی استان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان، رئیس پارک علم و فناوری استان و دیگر اعضا است.

این مسئول وظایف هیئت فنی را بررسی و تایید صلاحیت علمی و فنی متقاضیان تاسیس مراکز، معرفی متقاضیان تایید صلاحیت شده به اداره کل برای صدور مجوز تاسیس مراکز، نظارت بر حسن اجرای آیین‌نامه مراکز و دستورالعمل‌های مصوب، ارائه پیشنهاد اصلاحیه آیین‌نامه‌ها و مقررات به سازمان نظام کارآفرینی کشور برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل وظایف اداره کل کار و امور اجتماعی را صدور مجوز برای تاسیس این مراکز، نظارت و ارزیابی عملکرد مراکز دارای مجوز در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب هیئت فنی، تهیه برنامه‌های سالانه و پنج ساله توسعه کمی و کیفی مراکز در چارچوب سیاست‌های مصوب هیئت فنی و ... نام برد و اظهار داشت: جلسات هیئت فنی ماهانه یک بار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول