اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری مازندران:

25 قاضی برای آگاه‌سازی از پیشگیری جرم به مدارس اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی دادگستری استان مازندران گفت: 25 قاضی سخنور برای آگاه‌سازی از پیشگیری جرم به مدارس مازندران اعزام می‌شوند.

25 قاضی برای آگاه‌سازی از پیشگیری جرم به مدارس اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، وحید براری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با موضوع مشارکت رسانه‌ها در امر پیشگیری از وقوع جرم، اظهار داشت: در حوزه جرم‌شناسی و پیشگیری از وقوع جرم تاکید زیادی بر فعالیت رسانه‌ها به ویژه مطبوعات شده است.

وی با اعلام اینکه بدون ارتباط هیچ فعالیت فرهنگی متصور نمی‌شود، تصریح کرد: ارتقای فرهنگ حقوقی و پیشگیری از جرم در جامعه ما ضعیف است.

این مسئول با تاکید بر اینکه راه پیشگیری از جرم باید به صورت علمی انجام شود، ادامه داد: جرم‌شناسی علمی پیشرفته و کشورهای مترقی در این بخش به صورت ساختارمند وارد شدند.

براری انگ و برچسب‌زدن را یکی از عوامل بزهکاری دانست و گفت: اگر به افراد بزهکار عنوانی را تیتر بزنید خود را با آن برچسب منطبق می‌کنند که به طور مثال می‌توان به آمار 30 درصدی سال گذشته زندانیانی که بعد از آزادی از ندامتگاه دوباره به زندان بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه افزایش فرهنگ حقوقی در جامعه ما ضعیف است، خاطرنشان کرد: این ادعا به صورت پیمایشی از زندانیانی صورت گرفت که بدون آگاهی از جرم، مرتکب اشتباه شدند.

معاون اجتماعی دادگستری استان مازندران اضافه کرد: قانون پیش‌فروش ساختمان مستنداتی است که می‌تواند در پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم موثر باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم و جرم‌شناسی فعالیت فرهنگی گسترده‌ای را از سنین کم شروع کرده‌اند، بیان داشت: پیشگیری جرم را با روش رشدمدارانه در دستور کار داریم که در این بخش نامه‌ای را با همکاری آموزش و پرورش تنظیم کرده‌ایم.

براری ادامه داد: 25 قاضی سخنور برای آگاه‌سازی از پیشگیری جرم به مدارس مازندران اعزام می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ جامعه در شناخت جرم باید افزایش یابد، اذعان داشت: سال گذشته 4 هزار پرونده در حوزه کلاهبرداری و انتقال مال به غیر را داشتیم که فرد از روی ناآگاهی مال باخته شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول