اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سرای روزنامه‌نگاران گیلان خبر داد

آغاز ثبت‌نام اصحاب رسانه در سرای روزنامه‌نگاران گیلان / نمایشگاه کاریکاتور بیداری اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیر سرای روزنامه‌نگاران گیلان از آغاز ثبت‌نام اصحاب رسانه استان در این سرا خبر داد و گفت: سرای روزنامه‌نگاران گیلان پذیرای تمام اهالی رسانه است.

آغاز ثبت‌نام اصحاب رسانه در سرای روزنامه‌نگاران گیلان / نمایشگاه کاریکاتور بیداری اسلامی

محمدرسول سماکچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتتاح سرای روزنامه‌نگاران گیلان حدود 3 ماه گذشته در استان اظهار کرد: نخستین نمایندگی سرای روزنامه‌نگاران ایران در گیلان افتتاح شده و اهداف تخصصی اهالی رسانه را دنبال می‌کند.

وی دایر کردن نمایشگاه‌های اصحاب قلم و رسانه را از جمله فعالیت‌های سرای روزنامه‌نگاران گیلان عنوان کرد و افزود: کلاس‌های آموزشی تخصصی برای روزنامه‌نگاران، مدیران مسئول و خبرنگاران با دعوت از اساتید کشوری در گیلان برگزاری می‌شود.

سماکچی پیگیری و رسیدگی به امور صنفی اصحاب رسانه به‌ویژه خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و ... را از جمله اهداف ایجاد سرای روزنامه‌نگاران در گیلان خواند و تصریح کرد: سرای مذکور با کمک سرای روزنامه‌نگاران ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اکنون آماده شده و می‌توانیم پذیرای اهالی رسانه به منظور هم‌اندیشی حرفه‌ای و مطبوعاتی باشیم.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران گیلان از آغاز ثبت‌نام اصحاب رسانه استان در این سرا خبر داد و بیان کرد: بسیاری از مدیران مسئول نشریات استان در سرای مذکور ثبت‌نام کرده‌اند و کارت عضویت برای آنها صادر می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه برای ثبت‌نام در سرای روزنامه‌نگاران باید معرفی‌نامه از خبرگزاری و نشریه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند به همراه یک قطعه عکس، فتوکپی شناسنامه و فتوکپی کارت ملی را به سرای مذکور ارائه دهند و فرم ویژه ثبت‌نام را پر کنند.

به گفته سماکچی محدودیتی برای عضویت خبرنگاران خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان در سرای روزنامه‌نگاران گیلان وجود ندارد.

*برگزاری نمایشگاه کاریکاتورهای بیداری اسلامی در رشت

مدیر سرای روزنامه‌نگاران گیلان همچنین از برگزاری نمایشگاه کاریکاتورهای بیداری اسلامی از امروز در رشت خبر داد و گفت: 22 اثر کاریکاتور بیداری اسلامی از آثار سعید بن‌عبدالله الدارودی استاد دانشگاه حقوق و قاضی از کشور مصر در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه آثار مذکور از طریق سرای روزنامه‌نگاران ایران برای نمایش در گیلان انجام شده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه کاریکاتورهای بیداری اسلامی پس از استان‌های تهران و همدان در گیلان به معرض نمایش گذاشته شده است.

سماکچی کاریکاتوریست مصری را از مبارزان این کشور دانست و اظهار کرد: آثار مذکور به مدت 5 روز در رشت به نمایش گذاشته شده است ضمن اینکه کاریکاتورها در دیگر شهرستان‌های گیلان نمایش داده می‌شود.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران گیلان برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی را پاسخی به هجمه آمریکا و رژیم صهیونیستی خواند و ابراز کرد: کاریکاتورهای به نمایش گذاشته شده نشان دهنده بیداری مردم در کشورهای آسیای غربی به‌ویژه عربی است.

وی به قیام مردم کشورهای مصر، لیبی، تونس و ... اشاره کرد و یادآور شد: بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بوده و این امر نشان دهنده صدور انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه و عربی است.

به گزارش فارس، نمایشگاه کاریکاتورهای بیداری اسلامی در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت از امروز تا 22 مهر جاری از ساعت 10 صبح تا 18 برای بازدید علاقه‌مندان باز است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول