اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

1400 زندانی در زندان‌های قزوین مشغول به کار هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون به طور میانگین روزانه یک هزار و 400 نفر از زندانیان در زندان‌های استان قزوین مشغول به کار هستند.

1400 زندانی در زندان‌های قزوین مشغول به کار هستند

حمیدرضا فراست‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در سال جاری با اعزام نیروی کار به شرکت‌ها و کارخانجات ظرفیت اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان، گسترش یافته و در مجموعه زندان‌های استان قزوین هیچ زندانی واجد شرایط بیکاری نیست.

وی با اشاره به اعزام نیروی کار افزود: اعزام نیروی کار با مشارکت بخش خصوصی، تحول بزرگی در برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان ایجاد کرده است.

مدیرکل زندان‌های قزوین بیان کرد: در حال حاضر زمینه اشتغال 110 نفر از زندانیان در دو واحد صنعتی ایجاد شده و با اجرای کامل تفاهم‌نامه، حداقل 300 نفر از زندانیان دارای شغل خواهند شد.

فراست‌طلب با اشاره به اهمیت مشاغل تصریح کرد: دام‌داری و کشاورزی در بین سایر مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار است و بیش از 100 نفر از زندانیان در این بخش فعالیت دارند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیرامون مشاغل کشاورزی ادامه داد: 50 هکتار از زمین‌های کشاورزی مجتمع کشت و صنعت فارسیان زیر کشت بوده و تاکنون بیش از 150 تن گندم، جو و ذرت علوفه‌ای از این زمین‌ها برداشت شده است.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین اضافه کرد: پرورش یک هزار رأس گوسفند و شترمرغ زمینه اشتغال 30 نفر از مددجویان را فراهم کرده و در برنامه توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی این استان تا یک هزار و 500 رأس افزایش خواهد داشت.

فراست‌طلب با اشاره به طرح آزمایشی پرورش بوقلمون در مجتمع کشت و صنعت فارسیان استان عنوان کرد: طرح پرورش بوقلمون 60 روزه با موفقیت انجام شد که در هر دوره از این برنامه 20 نفر از مددجویان با همکاری سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای، دوره‌های تخصصی را سپری کرده و گواهینامه دریافت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به پرورش گل‌های زینتی توسط مددجویان اذعان کرد: پرورش گل‌های زینتی برای نخستین بار در زندان‌های استان قزوین صورت گرفته است و در فضای گلخانه‌ای به مساحت یک هزار مترمربع به مددجویان آموزش داده می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین تصریح کرد: زنبورداری یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی برای زندانیان است و در این حوزه با اشتغال شش نفر از مددجویان یک تن عسل در حال برداشت است.

فراست‌طلب با اشاره به فعالیت‌های اشتغال‌زایی سایر زندان‌ها بیان کرد: در اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی آراسنج علاوه بر کشاورزی و دام‌داری، پرورش شتر نیز جایگاه مناسب و مطلوبی را به خود اختصاص داده و مددجویان شرایط خوبی را برای اشتغال‌زایی در این بخش خواهند داشت.

وی اشتغال نشسته زندانیان را نیز بزرگ‌ترین طرح شغلی این استان ذکر کرد و افزود: در این طرح 900 نفر از زندانیان به صورت روزانه اشتغال به کار دارند و خود و خانواده‌شان از حقوق آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین اعلام کرد: در کارگاه خرد و بسته‌بندی قند و شکر، روزانه مقدار 5 تن قند خرد و بسته‌بندی و همچنین مقدار 2 تن شکر بسته‌بندی و آماده عرضه به بازار می‌‌شود، در این کارگاه 30 نفر از مددجویان زندان مرکزی اشتغال به کار دارند.

فراست‌طلب با اشاره به فعالیت‌های پیمانکاری، نانوایی، بتن آماده، پتو شویی، کارگاه خیاطی و جوشکاری، کارگاه تولید بلوک و صنایع دستی این فعالیت‌ها را از جمله برنامه‌های دیگر اشتغال زندانیان دانست و افزود: با همت و تلاش بی‌وقفه همکاران بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی در مجموع یک هزار و 400 نفر از زندانیان استان قزوین مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول