اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

ایجاد اشتغال پایدار از اولویت‌های همدان است

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: ایجاد اشتغال پایدار یکی از اولویت‌های اساسی استان همدان است.

ایجاد اشتغال پایدار از اولویت‌های همدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علی‌‌محمد آزاد صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته دولت در نهاوند اظهار کرد: تلاش برای ریشه‌کنی معضل بیکاری با ایجاد صنایع و کارخانجات تولیدی در سطح استان میسر می‌شود بنابراین نهایت تلاش خود و تیم مدیریتی استان را در حمایت و رونق گرفتن کارخانجات و صنایع تبدیلی و مولد در استان به کار خواهیم بست.

وی با اشاره به اینکه امروز همه دشمنان یک صدا شده‌اند تا ایران اسلامی را از حرکت به سمت رشد و تعالی باز دارند، افزود: این امر وظیفه مسئولان، نخبگان، دانشمندان، آحاد مردم و دلسوزان نظام را خطیرتر و حساس‌تر از گذشته کرده است.

استاندار همدان به شرایط مطلوب سرمایه‌گذاری در استان برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که استان همدان دارای توانمندی‌های فراوانی است بنابراین مهیا کردن شرایط حضور سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارخانجات تولیدی و صنعتی در استان ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان نهاوند به واسطه وجود اراضی مستعد کشاورزی و تولیدات بالا در بخش معادن، صنایع و محصولات کشاورزی یکی از شهرستان‌های برتر استان در زمینه ایجاد صنایع تولیدی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در سطح استان است و هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب نظام به مردم است.

فرماندار نهاوند نیز در این مراسم از افتتاح 95 پروژه تولیدی، کشاورزی، صنعتی، خدماتی و مسکن در هفته دولت در نهاوند خبر داد و گفت: 27 درصد پروژه‌های جهاد کشاورزی استان که در هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند به نهاوند تعلق دارد زیرا از 95 پروژه هفته دولت نهاوند 46 پروژه متعلق به جهاد کشاورزی نهاوند است.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: از برنامه‌های هفته دولت افتتاح شرکت تعاونی کیان سراب نهاوند تولیدکننده ترشیجات و شوریجات به ظرفیت 270 تن در سال با سرمایه‌گذاری 500 میلیون تومان اعتبار توسط بخش خصوصی و تسهیلات بنگاه‌های زودبازده است که برای هفت نفر ایجاد اشتغال مستقیم می‌کند.

وی از مزایای این طرح را تولید به مصرف به صورت مستقیم عنوان کرد و ابراز داشت: از آنجایی که کاشت محصول خیار یکی از عمده محصولات بخشی از کشاورزان شهر گیان است بنابراین این پروژه قادر است خیار تولید شده در نهاوند را به خیارشور مطلوب و مرغوب تبدیل کند و موجب ارزش افزوده و نیز افزایش میزان درآمد کشاورزان و سرمایه‌گذاران در این بخش شود.

فرماندار نهاوند همچنین از افتتاح شرکت دانه‌داران تولیدکننده 66 هزار تن انواع خوراک دام با 1.5 میلیارد تومان اعتبار، گاوداری شیری 50 رأسی روستای ملوسان، خانه عالم روستای کهریز صلاح‌الدین با 32 میلیون تومان اعتبار، افتتاح آبیاری تحت فشار در روستاهای دهنو عبدالملکی، گردیان، گوشه، سعدوقاص و میانگران در مساحت 240 هکتار با یک‌میلیارد تومان اعتبار، آغاز گازرسانی به 9 روستای عسگرآباد، بندآمان، لیلان، لیلاس، علی‌آباد، امین‌آباد، اکبرآباد، حاجی‌آباد و زاپن با یک‌میلیارد تومان اعتبار و 7 هزار و 400 متر شبکه‌گذاری با 98 انشعاب و علمک خبر داد.

وی تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی نهاوند در هفته دولت از محل اعتبارات ملی، استانی، شهرستانی، تسهیلات و بخش خصوصی است که افتتاح این پروژه‌ها روند توسعه نهاوند را توسعه بخشیده است تا جایی که شهرستان نهاوند در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان مقام دوم استان همدان را دارد.

فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: همه شرایط برای ایجاد توسعه پرشتاب نهاوند با اتحاد و همدلی بین مسئولان اجرایی در سطح استان و شهرستان نهاوند مهیا شده است.

همچنین با حضور استاندار عملیات فعالیت بزرگ‌ترین سیلوی ذخیره‌سازی گندم و تولید آرد استان در حجم ذخیره‌سازی 60 هزار تن گندم و تولید 250 تن آرد کوثر خزل و ذرت خشک‌کنی این کارخانه با 10 میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی 210 نفر در سه شیفت کاری در شهر فیروزان آغاز شد.

آغاز عملیات ساماندهی تپه ابوذر و ساماندهی قبور و گلزار مطهر شهدای گمنام نهاوند با 350 میلیون تومان در فاز نخست، بهره‌برداری و افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی نهاوند با 1.5 میلیارد تومان اعتبار با هدف تصفیه فاضلاب صنایع فعال در شهرک صنعتی و افتتاح کارخانه فرآورده‌های لبنی گل‌پونه با حجم تولید 8 هزار و 850 تن ماست، دوغ و سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 15 نفر صورت گرفت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول